SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej niż połowa Polaków w sieci

36 proc. badanych Polaków korzysta z Internetu - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę I-Metria. Stanowi to 8,5 mln osób w wieku 15 lat i więcej, które posiadają telefon stacjonarny. Nadal jednak ponad ponad połowa Polaków (64 proc.) nie korzysta z tego medium.

Wśród najczęściej wymienianych miejsc, w których korzystają z Internetu respondenci wskazywali dom (48 proc.), pracę (30 proc.) oraz szkołę lub uczelnię (27 proc.). 21 proc. aktywnych zawodowo internautów korzysta z tego medium w domu i w pracy.

Domowi użytkownicy stanowią 48 proc. wszystkich korzystających z Internetu (4 mln osób). Przeważają w tej grupie mężczyźni (54,9).

39,9 proc. domowych użytkowników Internetu stanowią ludzie młodzi w wieku od 15 do 24 lat. Najmniej liczna grupa (3,8 proc.) to ludzie powyżej 55 lat.

Chętnie z tego medium korzystają osoby z wykształceniem wyższym (31,8 proc.) i średnim zawodowym (20,1 proc.) oraz mieszkańcy średnich miast (do 100 tys. mieszkańców).

Wśród domowych użytkowników Internetu przeważają mieszkańcy województwa śląskiego (16 proc.) i mazowieckiego (14,4 proc.).

I-Metria zbadała także jak kształtowała się oglądalność Internetu w lipcu. Z sondażu wynika, że czynnikiem, który w dużym stopniu wiąże się z czasem korzystania z Internetu jest płeć. W czasie objętym badaniem mężczyźni spędzali w Internecie prawie 4 i pół godziny, zaź kobiety ok. 3 godzin.

Najwięcej czasu na serfowanie w sieci poświęcają młodzi ludzie (15-24 lata), średnio 4 godziny 40 minut, a najmniej osoby z przedziału wiekowego 35 - 44 lata (średnio 2,5 godziny mniej). Do pierwszej grupy należą osoby mieszkające w średnich i dużych miastach, a do drugiej na wsi.

Polscy domowi internauci najczęściej korzystają z Internetu w dni powszednie i weekendy wieczorem i późnym wieczorem.

Z badań I-Metrii wynika również, że obok portali horyzontalnych tj Onet, Wirtualna Polska i INTERIA.PL bardzo popularne są wśród internautów także m.in. strony operatorów telefonii komórkowej (Idei, Ery oraz Plusa), witryny Microsoft, serwis aukcyjny allegro.pl oraz sonda.pl (witryna oferująca bezpłatne sondy i ankiety internetowe).

Spośród trzech kluczowych polskich portali największy zasięg ma Onet. Jest on większy od zasięgu Wirtualnej Polski o 12 punktów procentowych, a od zasięgu Interii o 28 punktów procentowych.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej niż połowa Polaków w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl