SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na rynku prasy kolorowej zapowiada się ostra walka

Połączenie Hachette Filipacchi Polska i Wydawnictwo Bunda Polska zmieni układ sił na rynku prasy kolorowej.

Nowo powstała firma odbierze reklamodawców takim potentatom jak Bauer, Axel Springer Polska i Edipresse.
 
Na rynku prasy kolorowej zapo­wiada się ostra walka o czytelników. Wszystko za sprawą nowego gracza powstałego z połączenia Hachette Filipacchi Polska i Wydawnictwo Burda Polska. Po fuzji firma będzie miała jedenaście tytułów, w tym dwa okręty flagowe - Elle i Dobre Rady - w najważniejszych segmentach ekskluzywnych i poradnikowych pism dla kobiet. Nowy wydawca, zdaniem analityków, będzie miał duże szansę na odebranie reklamodawców konkurencji - głównie Bauerowi, Edipresse i Axel Springer Polska - czytamy w "Gazecie Prawnej".
 
A jest o co walczyć. Wydatki firm na reklamę w kolorowych magazynach, jak wynika z danych Expert Monitora, przekroczyły w ubiegłym roku 1,8 mld zł brutto. W tym wzro­sną o kolejne 10 procent.
 
Kontrolę w nowej spółce obejmie Hubert Burda Media, niemiecki wydawca, do którego poprzez spółkę Burda Eastern Media należy Burda. Polska konkurencja nie ukrywa, że będzie to poważny rywal.
 
- Dzięki połączeniu będzie dysponował atrakcyjną ofertą dla czytelników i reklamodawców - przyznaje Maciej A. Brzozowski z Wydawnic­twa Bauer, lidera rynku kolorowych tytułów dla kobiet.
 
Poradnikowe Dobre Rady (dotychczas Burda) - jak wskazują media plannerzy - będą uzupełnieniem dla ekskluzywnego Elle (HFP). Pozwoli to wydawcy na zwiększenie wpływów z reklam, poprzez jej pakietową sprzedaż z oboma tytułami. Będzie to zagrożenie przede wszystkim dla Bauera, który jest obecnie liderem w segmencie pism poradnikowych dla kobiet, ale także ostro rywalizującymi z nim Edipresse i Axel Springer Polska. Z drugiej strony -fuzja pozwoli na obniżenie kosztów działalności. Dlatego konkurenci uważają połączenie obu spółek za bardzo rozsądne.
 
Większe portfolio i mniejsze koszty to nie wszystko. Nowa spółka może zaatakować nowymi tytułami. Na pierwszy ogień pójdzie prawdopodobnie nowy magazyn dla mężczyzn. Jego szefem będzie Kuba Wojewódzki. Prace nad projektem trwają od ubiegłego roku. Według analityków będzie on zagrożeniem dla Playboya, poradnikowego miesięcznika Men's Health, a także Logo Agory.
 
Analitycy uważają że spółka będzie także próbowała zatrzymać czytelników zamkniętego Marie Claire, wprowadzając nowy tytuł w tym segmencie albo repozycjonując Elle, aby odpowiadał też potrzebom byłych czytelniczek Marie Claire. Nie będzie to jednak takie proste, bo sprzedaż ekskluzywnych magazynów dla kobiet spada. A dotychczasowe próby zatrzymania tego trendu nie przyniosły sukcesu.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na rynku prasy kolorowej zapowiada się ostra walka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl