SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nepentes rozpoczyna sprzedaż dermokosmetyków w Rosji

Producent i dystrybutor farmaceutyków OTC, spółka Nepentespodpisała umowę z rosyjską firmą Akrikhin na prowadzeniedystrybucji dermokosmetyków w Rosji, poinformował we wtorek prezesspółki Łukasz Butruk.

Umowa została zawarta na 10 lat, a w pierwszej kolejności narynku rosyjskim zadebiutuje marka Emolium - linia preparatów naatopowe zapalenie skóry.

"W pierwszej kolejności wprowadzamy do Rosji Emolium, ponieważna tym rynku nie ma tam bezpośredniej konkurencji dla naszychpreparatów. Ponadto szacujemy, że segment dermokosmetyków w Rosjibędzie rozwijał się najszybciej. Oczekuję, że po uzyskaniuwymaganych rejestracji, pierwsze produkty Emolium będą sprzedawanew rosyjskich aptekach na przełomie II i III kwartału 2009 r." -powiedział Butruk podczas konferencji prasowej.

Akrikhin jest firmą farmaceutyczną, zlokalizowaną w okolicachMoskwy i działającą na rynku rosyjskim od 70 lat. Jest właścicielemzakładu produkującego leki w najwyższym standardzie GMP, aportfolio produktów liczy prawie 200 preparatów. Akrikhin jest od2007 roku kapitałowo i operacyjnie zintegrowany z rosyjskimoperatorem polskiej spółki Zakładów Farmaceutycznych Polpharma, jakpoinformował Butruk.

"Szukaliśmy partnera, który bardzo dobrze zna specyfikę rynku,ma sprawnie działającą organizację sprzedaży i jest w stanie zsukcesem wprowadzić produkty Nepentes na wymagający rynek rosyjski.Wybraliśmy firmę, która posiada szeroko rozwinięte kompetencje wobszarze dermatologii i pediatrii oraz w pełni rozbudowanąstrukturę organizacyjną niezbędną w dotarciu do rosyjskich lekarzyoraz aptek" - powiedział Łukasz Butruk.

Według niego, przedstawiciele Akrikhin są obecni w 10 tysiącachaptek na terenie najważniejszych ośrodków miejskich w Rosji. Spółkachce aktywnie uczestniczyć we wdrożeniu Emolium na rynku rosyjskim,ale budżet marketingowy w całości będzie finansowany przez stronęrosyjską.

"Wzajemne rozliczenia będą prowadzone w polskich złotych, copozwalają nam zaoferować stabilną cenę dla pacjenta i jednocześniezmniejszyć ryzyko kursowe. Zgodnie z planem minimalnym, sprzedaż w2009 roku ma wynieść w Rosji około 600 tys. zł, ale ten zapispowstał wyłącznie ze względu na wymagana formalne w Rosji, arzeczywiste plany będą korygowanie na bieżąco" - podsumował ŁukaszButruk.

Prezes wyliczył, że w 2012 r. przychody Nepentesa ze sprzedażydermokosmetyków wyniosły 12 mln zł po wzroście o ok. 91% w stosunkudo roku 2007. Obecnie, w okresie kryzysu, oczekuje, że na takiwzrost spółka będzie pracowała 3 kolejne lata. Wtedy też sprzedaż wRosji ma dorównać sprzedaży na polskim rynku, czyli wynieść po ok.22-23 mln zł w 2011 r.

"Liczymy na sukces Emolium, który otworzy Rosję na kolejne liniedermokosmetyków, które możemy wprowadzić jeszcze w tym roku. Prawiena pewno nasze kolejne produkty będą dystrybuowane także przezfirmę Akrikhin" - zapewnił prezes spółki.

Butruk oszacował, że rynek preparatów OTC w Rosji rośnie wtempie 20-30% rocznie i jest jednym z najbardziej dynamicznierozwijających się rynków w Europie. W porównaniu do polskiego rynkuOTC jest więc blisko trzykrotnie większy i na tym głównie opieraswój optymizm.

Narastająco w I-IV kw. 2008 roku grupa Nepentes miała 16,62 mlnzł zysku wobec 13,41 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 109,51 mln zł wobec 86,81 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nepentes rozpoczyna sprzedaż dermokosmetyków w Rosji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl