SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy produkt marketingowy: reklama arktyczna

Nakręcenie profesjonalnego filmu reklamowego na Arktyce, Alasce lub Grenlandii za 50 tys. zł.

Taką ofertę dla polskich firm przygotowała grupa śląskich studentów i filmowców.

Chcesz pokazać na filmie, że twoje piwo najlepiej smakuje, gdy schłodzić go w lodowcach Arktyki? Albo że podróżujących psimi zaprzęgami polarników najlepiej rozgrzewa twój gorący kubek? Przelot na Grenlandię z ekipą filmowców, spędzenie tam tyle czasu by utrafić dobrej pogody – to wszystko oznacza koszt grubo ponad stu tysięcy złotych. – Ale nie dla nas – mówi Jacek Wacławski, podróżnik i student Śląskiej Akademii Medycznej. Razem ze swoim zespołem przygotował on nietypową ofertę dla reklamodawców.

Jego ekipa to ośmioro młodych podróżników, którzy latem i jesienią tego roku spróbują – jako pierwsi Polacy i czternasta załoga w historii – przepłynąć najtrudniejszy żeglarski szlak świata. Northwest Passage – przejście północno zachodnie, od Grenlandii, przez Arktykę, do Alaski. Wyprawie patronuje National Geografic, a podczas jej trwania powstanie film dokumentalny, kręcony z użyciem najnowszej technologii (kamery podwodne, zdjęcia z motolotni, itp.).

Choć do tej pory żadna polska załoga nie przeszła tego szlaku, Jacek ma szanse. Dwa lata temu jako najmłodszy na świecie kapitał doprowadził swój jacht do brzegów Antarktydy. Dostał za to najbardziej prestiżowe nagrody podróżnicze: Kolosa i Żeglarza Roku.

- Żeby wyprawa się udała, potrzebujemy sponsorów – mówi Jacek. – Wymyśliliśmy więc, że możemy im w zamian za wsparcie finansowe (rzędu 50 tysięcy złotych) nakręcić film reklamowy. Mamy na miejscu profesjonalne kamery i zawodowego operatora. Mamy też zaprzyjaźnioną, znakomitą firmę post produkcyjną. Oczywiście nie będziemy dysponować sprzętem, który pozwoli na dowolne efekty specjalne. Ale większość scenariuszy będzie możliwa do nakręcenia.

Sponsor musiałby jedynie zapewnić przelot grającym w reklamie aktorom (ok. 7 tys. zł od osoby, w dwie strony). Ale w filmie zgadzają się też zagrać młodzi podróżnicy. – Nie jesteśmy aktorami, ale za to będziemy autentyczni – mówi Jacek. – A dla wielu klientów fakt, że podczas takiej wyprawy używaliśmy danego produktu, może być rekomendacją. Szczególnie, że o wyprawie głośno będzie w ogólnopolskich mediach, w tym telewizji.

Patronat nad wyprawą objął portal Pracuj.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy produkt marketingowy: reklama arktyczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl