SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Około 25 tys. zgłoszonych prac do Cannes Lions 2006

Liczba zgłoszeń do jednego z największych na świecie festiwali reklamy Cannes Lions 2006 jest w tym roku większa od roku ubiegłego o 12,5 proc.

Nie biorąc pod uwagę nowej kategorii, jaką jest „Promo Lions”, wzrost w stosunku do roku ubiegłego wyniósł 9,67 proc.

 


2005

2006

% Variation

Promo Lions

n/a

622

New Category

Lions Direct

1614

1509

- 6.51%

Media Lions

1076

1466

+36.25

Outdoor

4667

5282

+13.18%

Radio Lions

1020

1032

+1.18%

Cyber Lions

1897

2502

+31.89%

Press

6699

7387

+10.27%

Film

4996

4860

-2.72%

Titanium

133

202

+51.88%

TOTAL

22102

24862

+12.49%

„Ten rok jest kolejnym przełomowym rokiem, jeżeli chodzi o wzrost zgłoszeń we wszystkich kategoriach. Wyraźny wzrost zaznacza się w następujących kategoriach: „Media Lions”, „Cyber Lions” i „Titanium”. Można zaznaczyć dobry start nowej kategorii, jaką jest „Promo Lions”. Wzrost wskazuje też na to, jak ważny w środowisku jest festiwal reklamy w Cannes” – informuje „Wirtualnemedia.pl” Terry Savage, przewodniczący canneńskiego festiwalu.

Tegoroczny festiwal w Cannes odbędzie się w dniach 18-24 czerwca. Pojawią się na nim agencje z 81 krajów.

Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes organizowany jest od ponad pięćdziesięciu lat i należy do najbardziej prestiżowych konkursów, w których oceniane są reklamy, przygotowywane przez agencje z całego świata. Nagrody przyznaje międzynarodowe jury, w którego skład wchodzą najlepsi specjaliści reklamy. Nominacje oraz nagrody można otrzymać w następujących kategoriach: „Lions Direct” (najlepsza reklama), „Media Lions” (najlepsze wykorzystanie mediów do celów reklamowych), „Outdoor” (najlepsza reklama zewnętrzna), „Radio Lions” (najlepsza reklama radiowa), „Cyber Lions” (najlepsza reklama online), „Press” (najlepsza reklama prasowa), „Film” (najlepszy film reklamowy), „Titanium” (Tytanowy Lew, czyli Grand Prix festiwalu). Od tego roku pojawiła się nowa kategoria „Promo Lions”.

Dotychczasowymi polskimi laureatami są m. in. dom mediowy OMD Poland, agencji OgilvyOne, Arc Worldwide Poland Warszawa, a także Saatchi&Saatchi Poland, który dwa lata temu był finalistą w kategoriach „Media Lions” (za kampanię pt. „Pasy”, przeprowadzoną dla Blend-a-med Whitestrips) oraz w kategorii „Press” (za reklamy pt. „Długopis” i „Opaska”, zrealizowane dla Toyoty Land Cruiser).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Około 25 tys. zgłoszonych prac do Cannes Lions 2006

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl