SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oscary w cieniu Idola

Oscarowa gala i nowy odcinek serialu 'Grey's Anatomy' pomogły stacji ABC w osiągnięciu najwyższej tygodniowej oglądalności w USA od czasu SuperBowl w lutym 2006 roku.

Nie wystarczyło to jednak do pokonania rozrywkowego programu „American Idol” w stacji Fox.

Fox zwyciężył we wszystkich najważniejszych wskaźnikach oglądalności, włącznie z widownią w przedziałach wiekowych 18-34, 18-49 i całkowitej liczbie telewidzów. Stało się tak przede wszystkim dzięki „Idolowi”, który w ubiegłym tygodniu był nadawany trzykrotnie. „Idol” miał najwyższą oglądalność w ubiegły wtorek i środę, ale w czwartek przegrał z serialem „Grey’s Anatomy”, podobnie jak  nadawany w stacji CBS serial „CSI: Crime Scene Investigation”.

Wielkim zwycięzcą niedzielnego wieczoru okazała się 79. Ceremonia Rozdania Oscarów, którą według firmy badawczej Nielsen Media Research obejrzało 40,2 miliona telewidzów (1,3 miliona więcej niż przed rokiem).

Poniedziałek należał do stacji CBS, której program „Two and a Half Men” (16,6 miliona widzów), serial „CSI: Miami” (19,2 mln) i najnowszy sitcom „Rules of Engagement” (13,9 mln) okazały się tego dnia najpopularniejsze. Na drugim miejscu znalazły się telewizje Fox i NBC z programami „Deal or No Deal” i „Heroes”.

Wtorkowy wieczór zdominował „American Idol” (29,5 miliona widzów) i program stacji NBC „Law & Order: SVU” (11,9 miliona). Środa to znów sukces „Idola” – 30,4 miliona widzów. Na dalszych miejscach tego dnia znalazły się programy stacji CBS „Criminal Minds” (13,7 mln), „CSI: NY” (13,7 mln) i „Jericho” (8,3 mln) oraz nadawany na ABC serial „Lost” (12,9 mln).

Nagły zwrot w stronę ABC nastąpił w czwartek, gdy serial „Grey’s Anatomy” oglądało 27,4 miliona widzów. „Idola” obejrzało 24,4 mln, „CSI” 21,8 mln a emitowany w stacji Fox „The O.C.” 6,6 mln ludzi.

Z kolei w ubiegły piątek największą popularnością cieszyły się audycje stacji CBS: „Ghost Whisperer” (9,5 miliona widzów), „Numbers” (11 mln) i „Close to Home” (10,1 mln). Za nimi uplasowały się programy NBC „Las Vegas” (8,3 mln) i stacji CW „Friday Night SmackDwon!” (5,4 mln).

Biorąc pod uwagę średnią tygodniową oglądalność najbardziej popularna w USA okazała się stacja Fox (średnio 14,9 miliona widzów). Za nią znalazły się: ABC (13 mln), CBS (11,2 mln), NBC (7,9 mln) i CW (3 mln).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Oscary w cieniu Idola

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl