SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKO BP chce zwiększać przychody dzięki sprzedaży on-line

PKO Bank Polski chce wzmocnić pozycję lidera rynku bankowości elektronicznej. Bank przygotował nową strategię rozwoju tego segmentu obejmującą m.in. rewitalizację marki Inteligo, jako banku internetowego oraz znaczne zwiększenie sprzedaży produktów on-line, co pomoże PKO BP zwiększać przychody, poinformowali przedstawiciele PKO BP w poniedziałek.

PKO BP chce zwiększać przychody dzięki sprzedaży on-line

"Do tej pory migracja klientów do bankowości elektronicznej miała na celu ograniczanie kosztów, teraz chcielibyśmy zwiększyć dochodowość. Stawiamy na sprzedaż on-line" - powiedział dziennikarzom Robert Działak, wiceprezes PKO BP.

Liczba użytkowników bankowości elektronicznej wyniosła 2,67 mln osób na koniec 2007 r., z czego 700 tys. to klienci Inteligo, którzy zgromadzili w tym czasie ok. 2 mld zł depozytów.

"Jeśli chodzi o Inteligo, to zamierzamy zacząć od bardzo silnej oferty depozytowej jeszcze w styczniu, stopniowo będą pojawiać się produkty kredytowe. Stawiamy tu na sprzedaż krzyżową, która pozwoli zwiększyć przychody"- powiedział prezes, Rafał Juszczak.

Bank podał, że dotychczas przyrost klientów Inteligo wynosił ok. 100 tys. rocznie bez żadnych nakładów marketingowych.

"Po wprowadzeniu zmian i akcji promocyjnej taki wzrost powinien być co najmniej utrzymamy" - powiedział dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej Inteligo, Jacek Komaracki.

Serwis elektroniczny pkobp.pl, zmieni nazwę na ipko jeszcze w I kwartale, zostanie także wzbogacony o możliwość aplikowania on-line o kluczowe produkty bankowe. Bank wzbogaci także ofertę bankowości internetowej dla małych i średnich firm pod nazwą ipko biznes.

"Chcielibyśmy do końca drugiego kwartału mieć pełen system obsługi wniosków kredytowych przez Internet"- powiedział wiceprezes.

W pilotażowym programie przeprowadzonym w IV kw. 2007 sprzedaż kredytów gotówkowych on-line wyniosła 80 mln zł.

Prezes PKO BP poinformował, iż niewykluczone, że w III kw. tego roku bank przeprowadzi emisję euroobligacji. Wcześniej prezes mówił, że do emisji może dojść jeszcze w I połowie roku.

"Te plany są nadal aktualne. Emisja najprawdopodobniej będzie miała miejsce w III kwartale" - powiedział Juszczak.

Juszczak powiedział, że wyniki za IV kw. nie przyniosą niespodzianek zarówno po stronie kosztów, jak i transakcji jednorazowych.

PKO BP miał 745,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2007 roku wobec 613,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKO BP chce zwiększać przychody dzięki sprzedaży on-line

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl