SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKP stara się zmienić swój wizerunek

PKP od zawsze kojarzyło się Polakom z państwowym molochem, monopolistą, który nie musi dbać ani o klientów, ani o swój wizerunek.

Jednak po restrukturyzacji kolei w roku 2000 coś się zaczęło zmieniać. PKP podzielono wówczas na kilkanaście spółek. Największym beneficjentem zmian okazała się spółka PKP InterCity. I to właśnie ta spółka zdecydowanie najlepiej buduje swój wizerunek spośród wszystkich wydzielonych z PKP. Pociągi spod szyldu InterCity powrzechnie uważa się za świadczące usługi na prawie europejskim poziomie. Równie dobry poziom prezentowało dbanie o swój wizerunek spółki w ostatnim czasie. Firma, aby zerwać z postrzeganiem pociągów InterCity za niezwykle drogie, wprowadziła promocję, dzięki której po znacznie niższej cenie można było kupić bilet na pociągi spod znaku IC. Tanie bilety na pociągi IC oznaczono symbolem pomarańczy. Także pomarańczami oznaczano kasy na dworcach, w których te tanie bilety można było kupić. PKP IC uznaje tą akcje za sukces. "Dzisiaj ta pomaranćza kojarzy się z niską ceną, większą dostępnością pociągów IC"- mówi Piar.pl, Anna Rosiek, PR manager InterCity. Dobrze odebrano także specjalne pociągi IC kursujące do Rzymu na pogrzeb Papieża, a także do Chorzowa na koncert grupy U2.W te wakacje młodzież do 24 roku życia mogła kupić "latawiec", czyli wakacyjny bilet na nieograniczoną ilość podróży pociągami spółki IC. "Latawca" wspiera akcja promocyjna. Towarzyszą jej różne konkursy. InterCity wprowadziło także markę dla oszczędniejszych pasażerów - Tanie Linie Kolejowe.

Bardzo ważna jest w PKP także komunikacja wewnętrzna. "Zadanie piarowe polegało początkowo na tym, żeby przekonać pracujących tutaj ludzi, że przewoźnik kolejowy, tak jak każda firma usługowa musi przede wszystkim uważnie wsłuchiwać się w głos klienta"- mówi Anna Rosiek. Dotychczas kolejarze byli zwykle przekonani o specyfice swojej firmy i dominowało podejście "że z koleją już nic się nie da zrobić". 

Z pewnością korzystny PR niektórych spółek, wydzielonych z PKP "ciągnie w górę" wizerunek całej kolei. Oprócz PKP InterCity korzystnie wydaję się też prezentować PKP Energetyka; " Gdyby nie długi całego PKP, spółka wychodziłaby na plus. Na wolnym rynku jej istnienie byłoby całkowicie uzasadnione" - mówi Piar.pl rzecznik PKP Energetyki, Maciej Sankowski.

Zapewne jeszcze długo PKP będzie się kojarzyć z zaniedbanymi dworcami i spóźniającymi się pociągami, ale trzeba zauważyć, że wraz z restrukturyzacją, firma wreszcie zaczęła się starać walczyć o dobry wizerunek.

Magazyn "Piar.pl" nr 4 (lipiec-sierpień) - "Brzydkie kaczątka PKP".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKP stara się zmienić swój wizerunek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl