SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Play: nasze reklamy to błąd, nie mamy nic na obronę

Decyzja w sprawie dotychczasowej kampanii operatora komórkowego Play zapadnie 10 maja, podczas posiedzenia zespołu Komisji Etyki Reklamy. Play przeprasza.

- Na kampanię reklamową telefonii Play wpłynęło wyjątkowo dużo skarg - powiedział mecenas Krzysztof Mydłowski, przewodniczący Komisji Etyki Reklamy przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Dodał również, że "zarzuty, jakie ludzie stawiają reklamom Playa, dotyczą m.in. obyczajowości i uczuć religijnych". Skargi wpływały od rodziców, organizacji i stowarzyszeń prorodzinnych.

W trakcie zbliżającego się posiedzenia KER rozpatrzy trzy skargi na Play. Kolejne omawiać będzie na następnych zebraniach.

Przeciwko reklamom Play Mobile stanęli również rzecznik praw dziecka Ewa Sowińska oraz Tomasz Bilicki, dyrektor programowy łódzkiego Centrum Służby Rodzinie. Co ciekawe, według nich billboardy operatora kojarzą się z pedofilią.

Hensler: reklama Play to błąd
Dziennik: W Pana głowie rodzą się naprawdę dziwne pomysły, najpierw Heyah i reklama z Czerwonym Kapturkiem, któremu sidła odrąbują nóżkę, a teraz dzieci z... .
Jacek Hensler, szef marketingu sieci Play: - Dziwi mnie niezmiernie, że ludzie tak zareagowali na reklamy Playa. Owszem, rozumiem obcięte palce, to mogło szokować i braliśmy to ryzyko pod uwagę, ale dzieci? To dla mnie totalne zaskoczenie.

Jaki z tego wypływa wniosek?
- Według mnie to publikacje w mediach zmieniły percepcję postrzegania tej reklamy z dziećmi. Robiłem testy konsumenckie przed wypuszczeniem jej na rynek i nikt, widząc plakat po raz pierwszy, nie doszukiwał się w nim szokujących treści.

Dzieci przy alkoholu, na balandze to nie jest szokujące?
- To nadinterpretacja. Tam jest sok, nie alkohol, ale mniejsza z tym, to dla nas nauczka na przyszłość, żeby nigdy więcej w żadnej reklamie nie było dzieci. Nie zgadzam się z zarzutami odnośnie tej reklamy, ale popełniłem błąd, akceptując jej puszczenie w obieg, bo wnikając głęboko w jej sens artystyczny nie wziąłem pod uwagę tych najbardziej oczywistych skojarzeń. Nie mam nic na swoją obronę.

To po co było szokować, nie ma już innych sposobów na zainteresowanie klienta?
- Naprawdę nie jestem satanistą, jak próbuje się mnie kreować, tylko katolikiem, bardzo lubię dzieci, ale wiem, że dziećmi szokować już nie będę. Kajam się raz jeszcze. Jeśliby mnie pani zapytała, czy wiedząc, jak ta reklama będzie odebrana, zdecydowałbym się na jej ukazanie się, odpowiedziałbym: nie.

Kreację do kampanii przygotowały agencje reklamowe: Brain (ATL), Impuls BTL i AdWorks (BTL), FFCreation.com, K2 Internet (Internet). Media zakupił do mediowy Guideline.

Będą zmiany
Play od połowy maja zmieni swoje reklamy. Dotychczasowe - z półnagimi osobami zaplatanymi w dwubarwną materię, obciętymi palcami czy dziećmi wyglądającymi na chore - budziły skrajne emocje. Nowa kampania będzie inna. Jej szczegółów Play nie zdradza.

Ile kosztuje Play?
Sieć telefonii komórkowej Play zadebiutowała 16 marca br. W ofercie abonamentowej Play (abonamenty od 50 do 150 zł) klient otrzymuje pakiet złotówek do wykorzystania na rozmowy, SMS-y, MMS-y i surfowanie po internecie. Niewykorzystana kwota nie przechodzi na następny miesiąc.

Cena za minutę połączenia w Play wynosi 49 groszy brutto do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych z naliczaniem sekundowym i bez zróżnicowania na godziny szczytu i poza szczytem. Za SMS i MMS do wszystkich komórkowych operatorów komórkowych oraz MMS na e-mail użytkownik sieci Play płaci 15 groszy, a za przesłanie 10 KB danych 5 groszy. Dodatkowo za każde 2 minuty rozmów przychodzących klient sieci otrzymuje 1 minutę połączeń wychodzących na dowolny numer.

Podobne informacje:

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Play: nasze reklamy to błąd, nie mamy nic na obronę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl