SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat przegrywa walkę z TVN - zmiany w kierownictwie

Nie pomógł zmieniony, ciepły wizerunek ani kampania reklamowa nowych programów, które miały podciągnąć w górę oglądalność Polsatu.

Według rynkowych pogłosek teraz może przyjść kolej na zmiany personalne. Kiedy giełdowa telewizja TVN chwali się wynikami za pierwszy kwartał jako "najlepszymi w historii", jej główny rywal, Polsat, zanotował w tym okresie śladowy wzrost oglądalności (więcej - materiał 1 i materiał 2). W rezultacie po pierwszych trzech miesiącach tego roku dał się pod tym względem wyprzedzić TVN i spadł na czwarte miejsce - uważa "Rzeczpospolita".

"Wyniki Polsatu nie są wcale złe" - odpowiada prezes stacji Aleksader Myszka. Tymczasem w marcu - który miał przynieść przełom w wynikach popularności wśród widzów, Polsat nie dość, że jej nie zwiększył, ale nawet nieco stracił w porównaniu z TVN.

Według planów spółki marcowe nowości, np. serial "Kochaj mnie kochaj" czy sprawdzony za granica program "Chcę być piękna", miały przyciągnąć rzesze widzów. Tym bardziej, że już na długo przed emisją nowy program reality o zmienianiu brzydkich kaczątek w łabędzie budził ogromne zainteresowanie prasy.

Z danych firmy AGB Nielsen Media Research, która bada rynek telewizyjny, wynika jednak, że wyemitowane w marcu dwa pierwsze odcinki "Chce być piękna" przyciągnęły przed telewizory średnio 2,4 mln widzów. To niewiele w porównaniu z hitem TVN, trzecia edycją "Tańca z gwiazdami", który oglądało średnio 7 mln Polaków.

Edyta Łyszkowska z AGB Nielsen Media Research zwraca uwagę, iż trudno porównywać debiutujący program Polsatu do dobrze już znanych tanecznych zmagań gwiazd. Telewidzowie przyzwyczaili się do formuły programu, a nowa obsada gwiazd i plotkarska otoczka dodaje mu atrakcyjności - czytamy w "Rzeczpospolitej".

- Oglądalność można poprawić tylko hitami, a tych Polsatowi brakuje - ocenia dla "Rz" Andrzej Szymański, analityk DM BZ WBK. Jego zdaniem wciąż widać efekty odmiennego podejścia do inwestycji między TVN i Polsatem. - TVN zawsze miała gest i robiła programy z rozmachem, nawet gdy nie miała pieniędzy. Za to Polsat za bardzo patrzył na koszty - uważa Szymański. Ostatnio stacja nie żałuje pieniędzy na sprawdzone programy. W tym roku ma zainwestować ponad 20 mln zł w zmianę swej oprawy i kampanię reklamową. Teraz, według rynkowych pogłosek, kolejnym krokiem mają być zmiany personalne w zarządzie i radzie nadzorczej, do której ma ponoć przejść prezes Myszka. - Kiedyś może to nastąpi, ale na razie o tym nie mówimy - twierdzi prezes. I podkreśla, że nie planuje na razie żadnych zmian personalnych w Polsacie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat przegrywa walkę z TVN - zmiany w kierownictwie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl