SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie firmy stawiają na bankowość internetową

Nowe badanie zlecone przez Visę pokazuje, że małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce coraz częściej rezygnują z gotówki na rzecz rozliczeń przez internet.

<!-- 0.2864s -->

Według raportu Visy 80 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z usług bankowych przez internet, w tym 48 procent każdego dnia. Przynajmniej kilka razy w tygodniu robi to natomiast trzy czwarte przedsiębiorstw. Oddział banku z kolei odwiedzają około pięć razy w miesiącu.

W tej chwili około 70 procent płatności wykonywanych przez takie firmy w Polsce dokonuje się drogą elektroniczną. 49 procent wszystkich opłat załatwia się za pomocą przelewu, 23 procent kartami płatniczymi natomiast tylko 29 procent transakcji reguluje się w gotówce. Dodatkowo, nieco ponad połowa ankietowanych potwierdziła, że obecnie ich przedsiębiorstwa korzystają z przelewów częściej niż pięć lat temu. 33 procent respondentów przyznało, że w ciągu ostatnich lat zaczęło częściej polegać na kartach służbowych. Więcej płatności gotówką dokonuje tylko 10 procent firm, 42 procent natomiast stawia na takie rozliczenia rzadziej niż przed pięciu laty.

Ciągle jednak 60 procent małych i średnich firm w Polsce używa konta tylko do regulowania oficjalnych płatności, w tym podatków. Decydującym czynnikiem są tu jednak koszty. Przy mniejszych o jedną czwartą opłatach około 80 procent ankietowanych chętniej korzystałoby z firmowego konta lub karty służbowej.

Przedsiębiorcy chwalą bankowość internetową przede wszystkim za łatwość w użyciu -to zdanie 70 procent ankietowanych. Podobną opinię o kartach służbowych ma 57 procent firm. 62 procent uważa płatności przez internet za nowoczesne, zaś w przypadku transakcji kartą jest to 46 procent. Za bezpieczne metody uznaje je odpowiednio 53 i 47 procent przedsiębiorstw.

Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą Rainmakers CSI i objęło 600 wywiadów (metodą CATI) wśród właścicieli firm lub osób podejmujących decyzje co do sposobów płatności stosowanych w firmie. Przeprowadzone zostało w okresie luty-marzec 2013 r. Badane były firmy zatrudniające do 49 osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie firmy stawiają na bankowość internetową

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@BartekJuszczyk
Może jednak nie tyle na bankowość internetową co na bankowość w ogóle, a że 90% banków daje dostepy internetowe do pieniędzy to... bilans wychodzi na zero (ad artykułu) :)
8 8
odpowiedź
User
karina
Bankowość internetowa staje się coraz bardziej popularna. Przelewy możemy zrobić bez wychodzenia z domu i taniej niz w oddziale.W PKO jest ipko za pomocą którego mamy dostęp do swojego konta.Nawet konto możemy założyć bez wychodzenia z domu. Kurier przywiezie do domu umowę i przy kurierze podpisuję się umowę. Wygodna alternatywa dla zapracowanych:)
8 8
odpowiedź