SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PZU przeznaczy do 7 mld zł na przejęcia zagraniczne, by zwiększyć przychody o 15%

Strategia grupy PZU na lata 2009-2011 zakłada wzrost przychodów grupy o 15% dzięki inwestycjom zagranicznym. Spółka posiada obecnie ok. 10-12 mld zł nadwyżki, natomiast na przejęcia na międzynarodowym rynku ubezpieczeniowym zamierza przeznaczyć 5-7 mld zł, poinformowali przedstawiciele PZU w środę.

PZU przeznaczy do 7 mld zł na przejęcia zagraniczne, by zwiększyć
przychody o 15%

Prezes Andrzej Klesyk potwierdził też zainteresowanie spółki kupnem aktywów ubezpieczeniowych AIG w regionie, natomiast zaprzeczył, że spółka zamierza kupić Bank AIG Polska.

"Będziemy się przyglądać AIG, cokolwiek będzie na rynku będziemy się temu przyglądać. Na pewno nie kupimy banku poza Polską, bo to nie ma sensu" - dodał.

Natomiast, jak wynika z jego wypowiedzi, w przypadku Polski musiałby to być bank z pierwszej dziesiątki. Obecnie jednak spółka nie prowadzi żadnych rozmów z bankami. "Jeżeli duży bank detaliczny zastanawiałby się nad sprzedażą samego siebie, będziemy się przyglądać. To musi być duży bank" - powiedział Klesyk.

Prezes poinformował, że w pozostałej części Europy Południowej, Środkowej i Wschodniej są firmy do kupienia, przy czym zaznaczył że nie są to spółki w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.

Nowa strategia spółki stawia również na wzrost udziału w poszczególnych segmentach rynku oraz stworzenie największej zunifikowanej grupy zorientowanej na klienta oraz rezultaty w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

"PZU będzie największą i najbardziej zorientowaną na klienta firmą ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej. Mamy ogromną, potężną bazę klientów. Naszym podstawowym biznesem jest i pozostanie szeroko rozumiana działalność ubezpieczeniowa" - powiedział prezes.

Spółka ma obecnie 5,7 mln klientów i jest to największa grupa klientowska w Polsce, co - według PZU - daje przewagę nad konkurencją w segmencie ubezpieczeń grupowych. Strategia zakłada utrzymanie pozycji lidera także w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych oraz grupowych na życie. PZU stawia też na wykorzystanie potencjału dobrze rozpoznawalnej marki.

Według Klesyka, spółka musi osiągnąć ponadrynkową stopę zwrotu w ubezpieczeniach zdrowotnych oraz indywidualnych na życie.

Strategia zakłada również uruchomienie wielokanałowego modelu obsługi klienta oraz utworzenie do końca 2013 roku ok. 750 nowoczesnych placówek nastawionych na sprzedaż i obsługę klienta. Niektórych projektów, założonych w strategii, nie można jeszcze oszacować, przy czym koszt samego systemu informatycznego może wynieść od 20 do 100 mln euro.

PZU Życie miało w I-III kw. 2008 roku 1.323,6 mln zł zysku netto (spadek o 31,4%), przy składce brutto sięgającej 10.733,0 mln zł (wzrost o 98,3%). Wynik techniczny spadł o 9,8% do 1.744,8 mln zł.

  • Więcej informacji:
  • PZU
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PZU przeznaczy do 7 mld zł na przejęcia zagraniczne, by zwiększyć przychody o 15%

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl