SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Shrek 3 - 20 mln godzin renderingu

Przy okazji "dużych" filmów, animowanych w części lub w całości za pomocą komputerów, prędzej czy później doczekać można się informacji o tym, jak wiele cyfrowych maszyn pracowało nad tym, by efekty specjalne lub cały film wyglądał tak jak zaplanowali to sobie jego twórcy.

O ile w przypadku opracowywania efektów specjalnych najlepiej jest by nie było widać miejsca zetknięcia się iluzji z rzeczywistością, w przypadku niektórych tytułów owoce pracy komputerów zajmują cały ekran i chodzi właśnie o to by to je było widać. Serwis eWeek.com wspomina o pracach nad najnowszą częścią filmu Shrek, który m.in. dzięki sprzętowi Advanced Micro Devices i Hewlett Packard w kalifornijskich studiach DreamWorks Animation nie tylko dobrze wygląda, ale i trafia do kin szybciej.

Do pracy nad trzecią częścią Shreka wykorzystano w sumie 150 stacji roboczych HP, z których około połowa pracowała w konfiguracjach obejmujących dwurdzeniowe procesory AMD Opteron 275, karty graficzne z chipami Nvidia Quadro FX 3450, 4 GB pamięci RAM i systemy operacyjnt Red Hat Enterprise Linux Workstation RHEL 4. Dodatkowo, pracujący nad filmem wykorzystywali technologie umożliwiające zdalną współpracę, w tym wirtualne pokoje spotkań HP Halo, pozwalające połączyć się ze sobą pracownikom z dwóch kalifornijskich studiów DreamWorks, w Glendale oraz w Redwood City.

Trzecia część Shreka potrzebowała dwa razy więcej czasu na rendering niż część druga, którą z kolei renderowano dwa razy dłużej od części pierwszej. W sumie, przetwarzanie Shreka w trzeciej odsłonie miało zająć 20 mln godzin. W najbardziej gorących momentach nad filmem pracowały niemal 4 tys. procesorów AMD. Serwis eWeek.com za przedstawicielami DreamWorks pisze o efektach tych prac, w tym naturalniej wyglądających efektach związanych z włosami, poruszaniem się wody, ogniem oraz scenami obrazującymi magię, ale i stojącej za tymi efektami mocy stłoczonej na mniejszej niż zwykle powierzchni. O ile typowa instalacja typu data center wykorzystuje około 40-60 W energii na stopę kwadratową, w przypadku DreamWorks było to 150 W.

Źródło: eWeek.com - pclab.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Shrek 3 - 20 mln godzin renderingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl