SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słabe wyniki finansowe Agory?

Grupa Agory miała od 8,2 mln zł straty do 6,8 mln zł zysku netto w III kw. 2006 - analitycy.

Spółka medialna Agora mogła w III kw. 2006 roku zanotować od 8,2 mln zł straty do 6,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy konsensusie na poziomie 1,44 mln zł straty wobec 25,4 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2005 roku, prognozują analitycy.

Analitycy z ośmiu domów maklerskich uwzględnionych w analizie szacują, że przychody grupy w trzecim kwartale wyniosły 232,1-252,8 mln zł, przy średniej na poziomie 244,6 mln zł wobec 256,9 mln zł w analogicznym okresie 2005 roku.

W ocenie analityków w trzecim kwartale 2005 roku Agora mogła osiągnąć od 7,4 mln zł straty netto do 7,6 mln zł zysku netto (konsensus na poziomie 1,5 mln zł straty) w porównaniu do 30,6 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej.

Agora opublikuje wyniki za trzeci kwartał we wtorek, 7 listopada.

Zdaniem analityków DI BRE Banku wyniki Agory za 3 kwartał będą słabe w związku z sezonowym spadkiem przychodów przy jednoczesnych wysokich kosztach stałych oraz kosztach obrony pozycji „Gazety Wyborczej” przed konkurencją ze strony „Dziennika”. Dodatkowo wyniki Agory obciąży rezerwa na restrukturyzację w wysokości 5 mln zł.

„Wpływy reklamowe Gazety szacujemy na 3% wyższe niż przed rokiem. Nadal widoczny jest efekt redukcji budżetów reklamowych w prasie w związku ze wzrostem wydatków w TV. Spodziewamy się dobrych wyników AMS. Naszym zdaniem, oczekiwania rynku będą bardzo niskie, dlatego nie spodziewamy się negatywnego zaskoczenia, a co za tym idzie uważamy, że słaby rok 2006 jest już zdyskontowany w cenie akcji spółki” - napisali analitycy DI BRE.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki finansowe Agory?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl