SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spin doktor, czyli sukces kampanii wyborczej

Spin doktorzy - tak na Zachodzie nazywa się tych, którzy wymyślają kampanie wyborcze, decydują, czy kandydat ma wdawać się w spory, jak atakować przeciwników i kiedy ma wyciągać trzymane w zanadrzu "haki'.

W Polsce, jak na razie, najbardziej przemyślana, ale i najdroższa jest kampania prezydencka Donalda Tuska. Na lidera PO pracuje cały sztab ludzi, tym prawdziwi spece od prowadzenia kampanii wyborczych, szkoleni w USA - informuje radio RMF FM.

W stronę Ameryki spogląda także PiS; sztab wyborczy Kaczyńskiego, jak przyznaje - czerpał z wzorców zza oceanu. Spodobała nam się kolorystyka i pomysł bannerowania wieców; żeby mieć tabliczki z dwoma, trzema hasłami kandydata, najprostszym logo i kolorami.

I choć wzorce są zachodnie, to sztaby kandydatów na prezydenta jednogłośnie twierdzą, że unikają bezpośredniego przenoszenia na polski grunt zaczerpniętych z zagranicy pomysłów. Nie pracują dla nich także zagraniczni doradcy. Pomysły rodzą się tu na miejscu, bo nikt - tak jak Polacy - Polski nie zrozumie.

Do najczęściej używanych chwytów marketingowych należą: pokazywanie kandydata na prezydenta z dziećmi, rodziną czy też psem. Dobrze sprzedają się również granatowe garnitury, bo granat symbolizuje wiarygodność. Powakacyjna opalenizna i zdrowy wygląd; ważne też, by kandydat w chwilach ważnych zakładał okulary - to dodaje mu powagi…

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spin doktor, czyli sukces kampanii wyborczej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl