SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spray inwestuje w infrastrukturę i wprowadza HDTV

Spray, który świadczy usługi telekomunikacyjne, planuje w latach 2008-2009 zainwestować w infrastrukturę 100 mln zł. Spółka, dzięki zwiększeniu liczby mieszkań będących w zasięgu jej sieci oraz atrakcyjnej ofercie m.in HDTV, chce w 2009 roku mieć 100.000 abonentów.

Spray inwestuje w infrastrukturę i wprowadza HDTV

W 2008 roku Spray, który ma obecnie 20.000 abonentów w Warszawie, planuje przejąć za kilka mln zł mały podmiot działający w dużym mieście na południu Polski i rozpocząć tam działalność.

- W latach 2008-2009 planujemy wydać na inwestycje około 100 mln zł. Przeznaczymy je m.in na dalszą budowę sieci dostępowej, rozwój technologii. Wydatki na inwestycje sfinansujemy środkami własnymi, niedużą emisją akcji, kredytem i leasingiem - powiedział na konferencji prasowej Bogdan Paszkowski, prezes zarządu.

- Liczymy, że w ciągu dwóch lat liczba mieszkań będących w zasięgu naszych sieci zwiększy się do 450.000 z 250.000 obecnie. Chcemy, aby liczba abonentów wzrosła w tym czasie do 100.000 - dodał.

Poza rozbudową sieci Spray, który oferuje telewizję, internet i telefon, wprowadza nowe usługi. Od grudnia spółka udostępni swoim abonentom telewizję cyfrową i telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV).

W ramach cyfrowej usługi zaoferowanych zostanie 70 stacji - 59 dotychczas dostępnych w analogowej ofercie i 11 zupełnie nowych. Dodatkowo w pakiecie HD dostępne będą dwa kanały nadawane w wysokiej rozdzielczości: Voom HD (więcej na ten temat) i National Geographic HD. Oferowany będzie również pakiet premium z trzema kanałami Canal+.

Do końca I kwartału 2008 roku wszyscy klienci Spraya będą mieli też dostęp do szybkiej transmisji danych (1 GB do budynku). Pod koniec przyszłego roku planowane jest także uruchomienie usługi video na żądanie (VoD).

Firma, która jest dostawcą usług telekomunikacyjnych na detalicznym rynku w Warszawie, chce w przyszłym roku rozpocząć działalność w dużym mieście na południu Polski. - Chcemy wejść na ten rynek przez małą akwizycję, rzędu kilku mln zł, potem planujemy tam rozwój organiczny - powiedział Paszkowski.

Spray dzięki nowym klientom chce poprawić ARPU oraz rentowność firmy. - Obecnie średni przychód z abonenta wynosi około 60 zł. Chcemy, aby na koniec przyszłego roku było to 80-100 zł" - powiedział prezes. - Liczymy też na poprawę rentowności. Oczekuję, że w 2008 roku nasza rentowność wzrośnie o 4-5 proc. - dodał.

Po trzech kwartałach 2007 roku przychody ze sprzedaży Spraya wyniosły 10,1 mln zł, a zysk netto 1,14 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spray inwestuje w infrastrukturę i wprowadza HDTV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl