SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategia MNI: wejście na rynek komórkowy jako MVNO

Strategia spółki MNI, której realizacja ma być sfinansowana z emisji 100 mln akcji, zakłada poszerzenie oferty spółki o całą gamę nowych produktów.

Chodzi o telefonię mobilną, telewizję internetową i cyfrową, a także nowe usługi dostępu do internetu za pośrednictwem technologii radiowych jak np. WiMax. Spółka zakłada przejęcia i szybkie wejście w segment telefonii komórkowej jako operator wirtualny, poinformowało MNI w środowym komunikacie.

„Strategia rozwoju Grupy MNI zakłada znaczne poszerzenie posiadanej oferty usług medialnych m.in. poprzez wprowadzenie nowych, zaawansowanych technologicznie, produktów dla segmentu mobilnego: usług opartych o technologię transmisji danych (WAP, WAP-Premium oraz Videocall na sieci 3G). Strategia zakłada również budowę i eksploatację oferty produktowej skierowanej na rynek interaktywnej telewizji cyfrowej oraz interaktywnej telewizji internetowej” – czytamy w komunikacie.

MNI podało, że te usługi będzie kierowało także do osób nie będących abonentami spółki.

„Dla abonentów własnych podstawą poszerzenia ofert medialnej oraz telekomunikacyjnej będzie rozwój nowoczesnych dostępowych systemów radiowych CDMA i WiMAX oraz rozbudowa oferty szerokopasmowego dostępu do Internetu xDSL, a także budowa rozwiązań tzn. telefonii konwergentnej, w oparciu o własne rozwiązania mobilne (MVNO)” – poinformowała spółka.

MNI poinformowało, że szczególnie ważne w strategii spółki jest stanie się wirtualnym operatorem telefonii komórkowej (MVNO), co zgodnie z zapowiedziami spółki nastąpi szybko.

„MNI jest zaawansowana w procesach związanych z podjęciem działalności jako MVNO i uruchomienie projektu planuje już w najbliższym czasie” – czytamy w komunikacie.

Strategia zakłada też poszerzenie grupy kapitałowej MNI poprzez przejęcia kolejnych podmiotów z branży telekomunikacyjnej i medialnej.

„Zarząd MNI SA przygotowany jest do realizacji kolejnych etapów rozwoju spółki. W oparciu o przygotowane perspektywiczne plany inwestycyjne prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia kilku podmiotów branży medialnej oraz telekomunikacyjnej” – poinformowało MNI.

W celu sfinansowania strategii rozwoju MNI zamierza podwyższyć kapitał zakładowy o 100 mln zł poprzez emisję 100 mln akcji po cenie emisyjnej 1 zł, z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.

Akcjonariusze MNI zdecydują o emisji na walnym zgromadzeniu 30 czerwca. Obecnie kapitał MNI dzieli się na 22.571.558 akcji.

„Przeprowadzenie emisji pozwoli na realizacje projektów zapewniających kolejny skokowy wzrost przychodów i zysków realizowanych przez grupę” – czytamy w komunikacie MNI.

- Spółka MNI liczy, że pierwsze efekty jej nowej strategii, która ma być sfinansowana podwyższeniem kapitału, będą widoczne już w tym roku. Skala pozytywnych efektów finansowych nowej strategii w dużej mierze zależy od tego, kiedy spółce uda się wejść na rynek telefonii komórkowej jako operator wirtualny, poinformował na środowej konferencji prasowej prezes MNI Mariusz Pilewski.

„Mamy nadzieję, że w tym roku pojawią się już efekty nowej strategii. W jakiej skali będą to efekty – zależy od tego, kiedy uda nam się zostać wirtualnym operatorem. Trudno powiedzieć, czy taką umowę podpiszemy za dwa, trzy czy cztery miesiące” – powiedział Pilewski.

„Prace nad strategią zaczynamy już teraz, ale ruszą one na dobre, gdy pozyskamy gotówkę z emisji” – dodał.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strategia MNI: wejście na rynek komórkowy jako MVNO

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl