SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szafa nie gra

Wg raportu KRRiT stacje radiowe należące do Agory łamią przyznane im koncesje

"Trybuna", powołując się na raport Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, uważa, że stacje radiowe należące do Agory łamią przyznane im koncesje. Według gazety z raportu KRRiTV za 2002 r. wynika, że Agora przerobiła swoje stacje radiowe na szafy grające z minimalnym udziałem słowa.

"Warstwę słowną ich programów tworzyły niemal wyłącznie informacje" - stwierdza analiza KRRiTV. Zdaniem "Trybuny" radiostacje Agory wypadły o wiele gorzej, niż stacje działające samodzielnie, nie skupione w żadnej z grup nadawczych.

Raport stwierdza, że stacje Agory "nie nadawały w ogóle bądź nadawały w ilościach minimalnych audycje słowne i słowno-muzyczne dotyczące muzyki". Według gazety warstwa słowna ograniczała się do zapowiedzi piosenek przez prezenterów.

Podobnie z tematyką lokalną, która w stacjach o charakterze uniwersalnym Agory "realizowana była tylko w audycjach informacyjnych".

Według "Trybuny" Agora zarzuciła ZAiKS-owi zawyżanie opłat za nadawanie utworów muzycznych, ponieważ padła ofiarą swojej strategii na rynku radiowym. Zdaniem gazety zmieniła bowiem nabyte lokalne rozgłośnie radiowe w "grające słupy muzyczne", które płacą mnóstwo za prawa autorskie. Warszawskie Radio Pogoda wydało w tym roku z tego tytułu 850 tys. zł.

Agora - po RMF FM i Radiu Zet - jest trzecim prywatnym nadawcą radiowym w kraju. Posiada udziały w 28 stacjach radiowych. Mają one 12,2% udziału w rynku słuchalności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szafa nie gra

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl