SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska odchudza jesienną ramówkę

Jak na razie - pierwszymi ofiarami tej odchudzającej "głodówki" TVP są programy adresowane do widowni dziecięcej, które po kolei znikają z ramówki

Jak na razie - pierwszymi ofiarami tej odchudzającej "głodówki" TVP są programy adresowane do widowni dziecięcej, które po kolei znikają z ramówki, a wkrótce wraz z nimi zniknie też i nikomu niepotrzebna Redakcja Programów dla Dzieci i Młodzieży.

Po wpadce z PornoTelerankiem TVP doszła zapewne do wniosku, że trzeba zawczasu dmuchać na zimne i lepiej zdjąć parę programów dziecięco młodzieżowych stanowiących przecież potencjalne zagrożenie dla dzieci.

Co prawda od czasu tego incydentu widownia "Teleranka" zdecydowanie wzrosła. Jeszcze 23 czerwca "Teleranek", w którym reklamowano gejowską stroną internetową oglądało 641 729 widzów. To już "Teleranek" z 30 czerwca oglądało już 701 503 widzów przy udziale w rynku 15.1 %. Natomiast 7 lipca program w TVP1 obejrzało 955 658 widzów co dało udział w rynku - 20.9 %. Ale w telewizji publicznej, w której na pierwszym miejscu liczy się przecież misja nie ma się co oglądać na oglądalność. Dni tego karygodnego programu i tak są już policzone ...

Pewnie dlatego w wyniku poczucia dbałości o misję w TVP na pierwszy ogień odchudzenia ramówki dziecięco-młodzieżowej poszły programy "Krzyżówka 13-latków czyli Światowid" w TVP2 czy też "Cybermania" w TVP1, bo to one przez kilku ostatnich lat biły rekordy oglądalności w swojej grupie wiekowej, co potwierdza oficjalny Raport Działu Badań Medialnych, Biura Polityki i Koordynacji Programowej TVP za rok 2001. Wg niego "Krzyżówkę 13- latków" w grupie wiekowej od 11 do 15 lat oglądało średnio : 6,2% widzów, a jej udział w rynku widowni wyniósł 37%. Natomiast "Cybermanię" oglądało 8,3% widzów a jej udział w widowni wynosił 38%. Wyniki te zdeklasowały tak popularne wówczas programy jak "Wieczorynka" w TVP1 - którą oglądało 5,8% widzów a jej udział wynosił 22% czy też "5 - 10 - 15" oglądany przez 5,7% z 30% udziałem w widowni.

Likwidację programów dziecięco-młodzieżowych TVP słusznie rozpoczęła od programów najbardziej oglądanych, ponieważ to one stanowią potencjalne "zagrożenie" dla większej ilości niewinnych dzieci, niż programy mniej popularne, ale na pewno na tym nie koniec. Wkrótce przyjdzie też i kryska na tę mniej popularną resztę...

Trudno nie przyznać trafności temu posunięciu TVP, bo jak wiadomo dzieci i ryby głosu nie mają, więc na pewno sami zainteresowani nie zaprotestują - a jeśli nawet, to kto by się nimi przejmował. Wszak cała dziecięca widownia to raptem kilka procent wszystkich potencjalnych widzów mogących oglądać telewizję w Polsce. Przy czym niezwykle trudno jest znaleźć taki program, który by spełnił oczekiwania zarówno cztero- jak i czternastolatka. Tak więc ta bardzo kapryśna dwu - no góra dwu i półmilionowa - widownia, praktycznie nigdy razem nie siada przed telewizorami, więc mówiąc jej wulgarnym językiem - można ją olać...
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska odchudza jesienną ramówkę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl