SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UKE wszczął postępowanie przeciwko Tele2

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) rozpoczął postępowanie przeciwko firmie Tele2 Polska o naruszenie obowiązków informacyjnych przy zawieraniu z użytkownikami telefonów umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Poinformował UKE w środowym komunikacie. Gdy zarzuty się potwierdzą, UKE może nałożyć na Tele2 karę pieniężną.

„W opinii prezesa UKE istnieje uzasadnione przypuszczenie, iż Tele2 Polska Sp. z o.o. […] poprzez udzielanie niejednoznacznych i nieostrych informacji dotyczących sposobu zawierania powyższych umów oraz wprowadzając niezrozumiałe dla zwykłego odbiorcy procedury zawierania tych umów, wprowadza w błąd abonentów/użytkowników końcowych doprowadzając ich do składania niezamierzonych oświadczeń woli” – czytamy w komunikacie UKE.

„Z licznych skarg otrzymywanych przez prezesa UKE wynika również, iż operator zaniedbuje prawa konsumentów nie tylko do uzyskania pełnej i rzetelnej informacji przy zawieraniu umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, utrudnia rozwiązanie umowy oraz wykazuje się niestarannością przy rozpatrywaniu reklamacji i rozliczaniu za zrealizowane usługi” – czytamy dalej.

UKE podał, że konsumenci skarżą się na przykład na niepełną informację, wprowadzanie w błąd co do charakteru rozmowy (nie są informowani, że rozmowa ma na celu zawarcie umowy), przedstawianiu niepełnych informacji o ofercie (nieinformowanie o pewnych rodzajach opłat, czy niepodawanie nazwy firmy), a także wyłudzanie danych w celu sformułowania umowy (informowanie, że to tylko ankieta lub dane są potrzebne do przesłania oferty).

„W efekcie konsumenci otrzymują faktury do zapłaty za usługi, na świadczenie których nie chcieli zawrzeć umowy. W wyniku rozmowy telefonicznej otrzymują przesyłkę ze specjalnym formularzem na kopercie, który jest zleceniem preselekcji. Konsumenci podpisują dokument przekonani, że potwierdzają tylko odbiór przesyłki. Nie są także informowani o prawie odstąpienia od umowy, ale każdy wypowiadający umowę obciążany jest karą za jej zerwanie w wysokości 100 zł” – głosi komunikat Urzędu.

Rzecznik UKE Jacek Strzałkowski powiedział agencji ISB, że obecnie regulator czeka na wyjaśnienia ze strony Tele2.

„Prowadzimy postępowanie dowodowe, damy Tele2 szansę na wyjaśnienia. Jeżeli występowanie tych problemów się potwierdzi, wówczas pani prezes może nawet nałożyć na Tele2 karę pieniężną” – powiedział Strzałkowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UKE wszczął postępowanie przeciwko Tele2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl