SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Urzędnik: oczekiwania i rzeczywistość'

Polacy najwyżej oceniają pracowników Urzędów Stanu Cywilnego i Urzędów Gminy.

Urzędy Stanu Cywilnego i Urzędy Gminy należą do placówek, których pracownicy są najlepiej oceniani przez Polaków – wynika z raportu 'Urzędnik: oczekiwania i rzeczywistość' przygotowany przez PBS/DGA na zlecenie On Board PR.

Najgorzej w oczach Polaków wypadają Urzędy Pracy i ZUS, choć i tutaj średnia w 5-punktowej skali ocen wyniosła powyżej 3.

Raport podaje też wartości, które zdaniem Polaków powinny być najważniejsze dla urzędników. Trzy najczęściej wskazywane to sprawność w załatwianiu spraw (57,8% wskazań), wiedza i fachowość (57,1%) oraz etyka (56,6%). Inne z proponowanych wartości były wskazywane dużo rzadziej. Satysfakcję interesantów wskazało 28,2%, odpowiedzialność – 22,9% respondentów, szacunek – 20,4%, a zaangażowanie w pracę, otwartość, nowoczesność czy elastyczność – mniej niż 1/5 Polaków.

Raport określa też częstość, z którą odwiedzane są różne urzędy. Pierwsze miejsce wśród najczęściej odwiedzanych placówek zajęły Urzędy Skarbowe. Osobiste odwiedzenie US w ciągu minionych 12 miesięcy deklaruje aż 46% dorosłych Polaków. Liczba odwiedzin w różnych urzędach jest silnie uzależniona od przynależności do określonej grupy społecznej, rodzaju aktywności zawodowej. Np. wśród osób prowadzących samodzielną działalność, właścicieli firm aż 80% odwiedziło w ciągu roku Urząd Skarbowy i ZUS.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Urzędnik: oczekiwania i rzeczywistość'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl