SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warszawa pracuje nad zasadami porządkującymi reklamy w mieście

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej opracowała i przedstawiła wskazania dotyczące umieszczania nośników reklamy zewnętrznej, które stanowić mają wytyczne w zakresie funkcjonowania nośników reklamy na terenie stolicy.

Jak mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, zasady reklam w miastach funkcjonują w całej Unii Europejskiej, podobnie jest w wielu miastach Polski. Teraz nadeszła kolej na Warszawę. Pracę na uregulowaniem nośników reklamy zewnętrznej Biuro Naczelnego Architekta Warszawy rozpoczęło w ubiegłym roku, jednak okazało się, ze dokument ten posiada szereg mankamentów, dlatego branża reklamy zewnętrznej przedstawiła swoje wskazania.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaproponowała Miastu powołanie sześcioosobowej komisji, złożonej z reprezentantów Miasta i IGRZ w celu opracowania ostatecznej wersji dokumentu o zasadach funkcjonowania nośników reklamy w Warszawie. Ponadto wprowadzenie jasnych procedur udzielania pozwoleń i zezwoleń dla nośników reklamy na terenie m. st. Warszawy i uporządkowanie tym samym wizerunku Miasta. Izba chce również wspólnie opracować zasady konkursu na wyposażenie stolicy w meble miejskie i czuwać nad jego przebiegiem. – Dodatkowo, proponowane przez Izbę rozwiązania będą wpływać na funkcjonowanie nośników reklamy na całym obszarze Warszawy, bez względu na rodzaj własności gruntu lub nieruchomości. Pozwoli także na lepsze wykorzystanie potencjału miasta oraz umożliwi branży reklamy zewnętrznej stabilny rozwój oraz zagwarantuje skuteczność i trwałość inwestycji w na terenie Warszawy – tłumaczy Lech Kaczoń.

Według tych założeń Izby miasto ma być podzielone na strefy, w których będą funkcjonować określone formaty reklamy, mają zostać opracowane zasady sytuowania nośników reklamy, ich identyfikacji oraz odległości między nimi, jak również mają być wyszczególnione miejsca, w których nośniki reklamy nie powinny być umieszczane. Z centrum mają zniknąć m.in. wielkie billboardy, wystające z budynków np. czerwone łapy, czy imitacje kolumny Zygmunta.

Pierwsze spotkanie miałoby się odbyć jeszcze w lipcu, a ostateczne ustalenia powinny być zakończone jesienią br. Firmy zrzeszone w Izbie, m.in. Stroer, Clear Channel, AMS, podpisały się pod tymi zasadami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Warszawa pracuje nad zasadami porządkującymi reklamy w mieście

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl