SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływ 3G na świat rzeczywisty

Telefony komórkowe trzeciej generacji (3G) inspirują własne zasady, zachowania i społeczności, wynika z nowego raportu Motoroli.

Od czasu odkrycia nowych trendów i całkiem nowych społeczności użytkowników telefonów do ewolucji e-powieści i fotokartki MMS, ogólnoświatowa ankieta Motoroli wśród użytkowników 3G bada ludzką stronę telefonów komórkowych następnej generacji. Opublikowany wczoraj raport Generation HERE stwierdza, że ilość kupionych najnowszych telefonów komórkowych i usług nie tylko rośnie, ale też zasadniczo zmienia sposób życia i komunikowania się użytkowników.

Dziesiątki pisarzy i dziennikarzy objechało świat, by przeprowadzić ankietę Generation HERE wśród użytkowników 3G w różnych kulturach. Motorola twierdzi, że metody te pozwoliły na stworzenie raportu o podejściu bardziej jakościowym, niż ilościowym i uzyskanie pełniejszego obrazu świata 3G.

"To był raport o drobnych różnicach - wyjaśnia redaktor Peter Lyle. - O zachowaniu i adaptacji, kreatywnym i nieoczekiwanym zastosowaniu. Bądź co bądź nie jest trudno uzyskać statystyki dotyczące rozwoju telefonii komórkowej 3G, ale one, choć istotne, nie mówią wszystkiego o wpływie nowej technologii na życie ludzi."

Raport Generation HERE odkrył zaskakujący przedział wieku użytkowników 3G. Choć zwykle to nastolatkowie używają telefonów komórkowych do korzystania z usług, takich jak Mixi w Japonii czy LunarStorm w Szwecji, zespół badawczy rozmawiał również z japońskimi dziadkami, którzy posiadają dwa telefony 3G - jeden dla siebie, a drugi do nagrywania i przesyłania zdjęć i filmów swoich wnuków.

"Raport Generation HERE to zadanie polegające na zbieraniu opowieści i ustalaniu standardów - mówi Douglas Hunter, consumer insights manager w Motorola Mobile Devices Europe. - Był pomyślany jako obraz sposobu, w jaki ludzie reagują na 3G tu i teraz, i jak postrzegają jego przyszłość. Jest zaskakująco niewiele materiałów, które traktują o tej technologii - właściwie jakiejkolwiek technologii - w ten sposób, więc w pewnym sensie dowiedzieliśmy się z niego tyle, co inni."

Raport Generation HERE uważany jest za pierwszą znaną publikację tego rodzaju określającą perspektywy i zachowania motywowane 3G - całkowicie nowym światem, który zmienia sposoby interakcji między ludźmi. Odkrywa on ogólnoświatową społeczność ludzi połączonych w  unikalny sposób za pośrednictwem technologii i ukazuje zróżnicowane podejścia kulturowe w ramach tej społeczności.

Badania jakościowego podjęły się niezależne firmy badawcze, tworząc serię szczegółowych grup dyskusyjnych.

Dodatkowo zespół  dziennikarzy odwiedził 14 rynków, określając profile sposobów używania 3G we współczesnym świecie. Do zespołu należeli:

 Rob Levine: dawniej starszy redaktor w Wired i dziennikarz niezależny piszący dla Spin, Radaru i GQ

- Richard Benson: dawniej redaktor The Face, obecnie piszący dla  Observera, New York Timesa i GQ

- Stephen Armstrong: dziennikarz niezależny, obecnie piszący do Sunday Timesa, Time Out i Wallpaper

Dokąd pojechali badacze?

 14 rynków: Włochy, Rosja, USA, Brazylia, Meksyk, Wielka Brytania, Chiny, Indie, Australia, Dubaj, Izrael, Korea Płd., Szwecja i Francja.

Co zrobili?

Poprowadzili dyskusje grupowe z osobami w wieku 16-25 lat, rozmawiali z miejscowymi pracownikami akademickimi, przedstawicielami środowisk opiniotwórczych w miastach oraz mediami specjalistycznymi i obserwowali ich podejście i zachowanie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływ 3G na świat rzeczywisty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl