SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wybrano najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na Facebooku

Facebook nagrodził wyróżnieniami Studio Awards 2013 autorów najlepszych kampanii reklamowych, realizowanych na tym serwisie. Zwyciężyły ciasteczka Oreo z projektem „Oreo Daily Twist”, zorganizowanym z okazji 100 urodzin marki.

Wybrano najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na Facebooku

Kampanię dla Mondelēz International, producenta ciastek Oreo, przygotowały agencje 360i oraz Draftcb. Trwała ona przez 100 dni - każdego z nich na stronie marki na Facebooku pojawiał się nowy, ozdobiony efektowną grafiką wpis, odnoszący się do ważnych i ciekawych wydarzeń ze świata, takich jak Igrzyska Olimpijskie w Londynie, lądowanie łazika na Marsie czy sukces teledysku „Gangnam Style”.

Dzięki „Oreo Daily Twist”, strona ciastek na Facebooku w ciągu 100 dni zdobyła milion nowych fanów i zwiększyła liczbę interakcji o 195 procent, a liczbę udostępnień o 280 procent w porównaniu z trzema miesiącami poprzedzającymi akcję. Kampanię opisywano w 2,6 tysiąca artykułów prasowych.

W konkursie wyróżniono też między innymi kampanie promujące serial „Dallas” (telewizja TNT), szwajcarską miejscowość turystyczną Obermutten (Graubunden Tourism, agencja Jung von Matt/Limmat) czy firmę ubezpieczeniową Allstate Insurance Company (agencja Leo Burnett). Pełną listę zwycięzców i opis ich akcji można znaleźć tutaj.

Studio Awards 2013 było drugą w historii edycją konkursu. Spośród setek zgłoszeń z 59 krajów najlepsze wybrała Rada Kreatywności Facebooka, w skład której wchodzą przedstawiciele największych agencji reklamowych świata. W tym roku najważniejszym kryterium było umiejętne opowiadanie historii przez marki, za pośrednictwem tekstu i obrazu w news feedzie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wybrano najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na Facebooku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl