Zakupy w internecie: Amazon bezkonkurencyjny, tracą Apple i J.C. Penney
ForeSee opublikowało kolejne wydanie corocznego raportu dotyczącego satysfakcji konsumentów ze 100 największych internetowych sklepów detalicznych. Ponownie triumfował Amazon, podczas gdy kilka dużych firm wyraźnie obniżyło loty.

Ankietowani ocenili Amazon na 88 w 100-punktowej skali. Tym samym amerykańska firma zdołała wyrównać rekord, który sama ustanowiła w zeszłorocznym raporcie ForeSee. W rankingu zadowolenia konsumentów z zakupów w internecie Amazon znalazł się na szczycie już po raz ósmy z rzędu, wygrywając za każdym razem od kiedy prowadzone są te badania.
Najwięcej, aż 6 punktów, w skali roku stracił sklep internetowy sieci J.C. Penney, uzyskując w opinii konsumentów 78 puntów, wynik równy średniej dla wszystkich 100 sklasyfikowanych firm. O 3 punkty spadły Dell (77) i Apple (80). Producent iPhone'a i iPada jeszcze w zeszłym roku zajmował drugie miejsce w rankingu ForeSee. W tym wypadł z pierwszej dwudziestki.
Firmy są oceniane przez ankietowanych w czterech kategoriach: katalogu produktów, cen, funkcjonalności sklepu internetowego oraz zawartości strony. ForeSee zwraca uwagę na to, że aż dwie trzecie badanych firm powinno poprawić swój katalog, poprzez zwiększenie różnorodności , prezencji i dostępności produktów. Sklepy internetowe wolą się jednak skupiać na cenie, choć tylko siedem z pierwszej 100 zostało ocenionych negatywnie.
ForeSee przeprowadziło tegoroczne badania na 24 tysiącach amerykańskich konsumentów, w okresie pomiędzy Świętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem.
Pierwsza trzydziestka rankingu satysfakcji klientów sklepów internetowych według ForeSee
Dołącz do dyskusji: Zakupy w internecie: Amazon bezkonkurencyjny, tracą Apple i J.C. Penney