airberlin stawia na optivo w międzynarodowej komunikacji e-mailowej

airberlin, druga co do wielkości linia lotnicza w Niemczech, zaufała e-mail marketingowi i wielokanałowości w wydaniu platformy optivo® broadmail. Poza wysyłką do niemieckojęzycznej części Europy, międzynarodowa współpraca partnerów obejmuje teraz również kraje takie jak Polska, Holandia, Wielka Brytania, Francja, Włochy i USA.

Całokształt wyglądu i funkcjonowania komunikacji e-mailowej został całkowicie przebudowany w celu dostosowania do urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Jednocześnie położono duży nacisk na umożliwienie maksymalnej indywidualizacji komunikacji
z respondentami. W tym celu airberlin korzysta także z Post-Click Tracking optivo® broadmail.

airberlin należy do liderów wśród europejskich linii lotniczych. Zapewnia połączenie pomiędzy 171 międzynarodowymi destynacjami i przewozi ponad 31.5 milionów pasażerów.

W przyszłości optivo® broadmail będzie stosowane  do prowadzenia wszystkich kampanii e-mail marketingowych z klientami airberlin. Celem współpracy jest podjęcie kolejnego kroku w kierunku większej indywidualizacji i profesjonalizacji komunikacji e-mailowej firmy, który rozpocznie się wysyłką newsletterów w 17 krajach i w 12 wersjach językowych.

Międzynarodowa komunikacja e-mailowa będzie prowadzona przy wykorzystaniu szablonów stworzonych specjalnie na potrzeby airberlin. W ten sposób możliwe jest zapewnienie pełnej zgodności i harmonijności wizualnej oraz użytkowej z designem firmy. Natomiast dzięki wysokiej wydajności Content Management System optivo® broadmail, airberlin może po prostu wgrywać odpowiednie obrazy dla każdego nowego newslettera i wprowadzać tekst na zasadzie kopiuj-wklej. Rozmieszczenie różnych elementów realizowane jest już w ramach samego systemu, dzięki czemu ich przedstawienie jest perfekcyjnie spójne za każdym razem. Ponadto, wraz z modułem Mobile Fusion, wyświetlanie wszystkich treści jest automatycznie dostosowane do różnych ekranów smartfonów i tabletów. Funkcja Mobile Preview pozwala natomiast sprawdzić przed wysyłką wygląd i funkcjonalność na wszystkich popularnych urządzeniach mobilnych.

Jednocześnie, airberlin korzysta z licznych zindywidualizowanych opcji dostarczanych przez optivo® broadmail. Idealnie sprofilowane dotarcie do odbiorców jest wynikiem analiz w czasie rzeczywistym i wyboru precyzyjnie określonych grup docelowych. To w tym aspekcie tak ważna jest funkcja Post-Click Tracking, która pozwala nie tylko na rejestrowanie działań takich jak otwarcie newslettera i poszczególne kliknięcia, ale także pozyskiwanie informacji o transakcjach i sprzedaży. Dane te są wykorzystywane przez airberlin np. w celu dostosowania treści e-maili do indywidualnych potrzeb konsumentów, dostarczając informacje o najlepszych punktach wylotu i przylotu oraz wiele innych użytecznych dla subskrybenta wiadomości.

Ponadto, firmy optivo i airberlin opracowały wspólnie koncepcję wymiany danych w celu skutecznego działania procesów subskrypcji jak i rezygnacji z niej za pośrednictwem e-maili. Wymiana danych ze stron internetowych airberlin ma miejsce w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem interfejsu HTTP / SOAP API optivo® broadmail. Kolejną atrakcją jest także włączenie nowego interfejsu Salesforce optivo® broadmail. airberlin planuje także rozszerzenie współpracy z optivo w obszarach automatyzacji marketingu
i e-maili transakcyjnych.

„Nie możemy się doczekać korzyści płynących z szerokiego wachlarza funkcji oferowanych przez optivo® broadmail” - mówi Isabella Pommerening, Senior Manager / Head of Online Marketing w airberlin. „Proces migracji danych przebiegł bardzo sprawnie, a współpraca z optivo rozpoczyna się bardzo obiecująco. O tym, że dokonaliśmy właściwego wyboru, świadczą tak naprawdę już pierwsze KPI”.

„Cieszymy się, że firma taka jak airberlin zdecydowała się wybrać optivo® broadmail” - komentuje Ulf Richter, Managing Director w optivo GmbH. „Mając możliwość współpracy z jedną z wiodących linii lotniczych w Europie, dołożymy wszelkich starań aby stać się silnym i pewnym partnerem w międzynarodowej komunikacji firmy. Nie tylko dlatego, że doskonale wpisuje się w nasze portfolio, cieszymy się na wspólne działania, a także na możliwość ich rozszerzenia w przyszłości”.