Klabater: wersja konsolowa Moonshine Inc. wkracza w ostatni etap rozwoju. Spółka rozpoczyna Publisher Sale na Nintendo Switch

 

Klabater notowany na NewConnect producent i wydawca gier poinformował, że wersja konsolowa Moonshine Inc. jest już w ostatniej fazie rozwoju. Produkcja pojawi się w osobnych wersjach na konsolach Xbox One i Xbox Serii X|S oraz PlayStation 4 oraz 5. Premiera planowana jest na II kwartał br. Spółka rozpoczęła także Klabater Publisher Sale – największą wyprzedaż katalogu Nintendo Switch w historii studia, która będzie trwała od 25 maja do 7 czerwca 2023 roku. Wyprzedaż to część strategii spółki, która zakłada skupienie na rozwoju portfolio gier konsolowych. Klabater do końca br. zamierza wydać jeszcze co najmniej 7 potwierdzonych produkcji i rozszerzyć portfolio tytułów.

– Nasza ostatnia produkcja własna, Moonshine Inc. zadebiutowała na PC 1 grudnia 2022 roku. Jeszcze przed premierą zapowiadaliśmy wsparcie dla produkcji, a także wydanie gry na konsolach. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad intensywnie nad portingiem, przedstawiliśmy plan rozwoju tytułu, a także wprowadziliśmy kilka usprawnień – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – Niedługo wydamy grę na konsole, co pozwoli wzmocnić sprzedaż tej produkcji i utrwalić jej markę. Nie można zapominać, że najsilniejszym źródłem naszych przychodów są gry na platformach konsolowych. W I kwartale br. sprzedaż z tego kanału odpowiadała za 81 proc. przychodów – dodaje Robert Wesołowski. 

Rozwój produkcji własnych spółki to część zapowiadanego planu rozwoju studia. Dotychczasowe gry własne generują regularne przychody. Jeszcze w 2024 roku Klabater chce wydać Crossroadss Inn 2, a równolegle zespół będzie pracować nad koncepcją Heliborne 2. Spółka rozpoczyna także największą wyprzedaż w historii na platformach Nintendo Switch, która potrwa do 7 czerwca.

– Nasz back-katalog Nintendo Switch składa się na dziś z 18 tytułów. To dobry wynik, który pozwala nam na tworzenie rozbudowanych kampanii sprzedażowych przez autorskie wyprzedaże. Takie działania pozwalają nam dotrzeć do większej ilości graczy, a z drugiej strony zaznaczyć obecność marki. Liczymy, że gracze będą zadowoleni z kaskadowej wyprzedaży gier na Nintendo Switch i rozbudują swoje portfolio o nasze produkcje – dodaje Robert Wesołowski.

W 2023 roku Klabater chce zwiększyć swój zasięg rynkowy poprzez współpracę z innymi wydawcami i dystrybutorami oraz realizację projektów portingowych o dużym potencjale sprzedażowym.