Miliony na wyciągnięcie ręki – rynek produktów handmade rośnie w siłę

 

·         Światowy rynek rękodzieła rośnie co roku o 11 proc. Jego wartość do 2023 roku może przekroczyć 984 miliardy dolarów[1]

·         Głównym kierunkiem sprzedaży oryginalnych, wyrabianych ręcznie produktów są Stany Zjednoczone

·         Oferta obejmująca unikalne wzornictwo może przełożyć się na rozwój biznesu – polski marketplace Displate uzyskał w zeszłym roku niemal 60 milionów złotych przychodu i sprzedał łącznie milion prac

 

Między 2017 a 2023 rokiem wartość rynku rękodzielniczego wzrośnie niemal dwukrotnie, osiągając ponad 984 miliardy dolarów[2]. Bardzo duży wpływ na jego rozwój ma rosnąca penetracja internetowych platform sprzedażowych, które zwiększają możliwość dotarcia do potencjalnych klientów – szczególnie z zagranicy. Dzięki sprzedaży online artyści czy rzemieślnicy tworzący ubrania, biżuterię czy domowe ozdoby, mają szansę z powodzeniem konkurować o uwagę odbiorcy z uznanymi markami i sieciami handlowymi.

Amerykanie kochają oryginalność

Wiodącym rynkiem, któremu przypada większość globalnego udziału, są Stany Zjednoczone[3]. Ma to swoje przełożenie również na polskich sprzedawców. Warszawski marketplace Displate, na którym można kupić oryginalne i niepowtarzalne metalowe plakaty, wysłał do Stanów Zjednoczonych aż 30 proc. z miliona sprzedanych do tej pory prac.

Moda na oryginalne, ciekawe produkty i ozdoby od lat rośnie. Klienci nie chcą już takich samych, nie wyróżniających się niczym produktów z sieciowych sklepów. Coraz więcej osób sięga po ozdoby, które są unikatowe, których nie można dostać nigdzie indziej – mówi Jacek Świgost, jeden z założycieli Displate - Wzrost zainteresowania tego typu produktami powoduje, że zwiększa się konkurencja, dlatego trzeba zadbać o wyróżniającą się ofertę, którą w naszym przypadku gwarantuje współpraca z ponad 20 tysiącami artystów. Rekordzista był w stanie zarobić w ciągu jednego miesiąca 24 tysiące dolarów, co świetnie obrazuje to, jak duży jest aktualnie popyt na unikalne wzornictwo.

Jak powstają metalowe plakaty z wzorami niezależnych artystów

Przykład startupu Displate pokazuje, że zaoferowanie klientom intersującego pomysłu i zróżnicowanego, oryginalnego wzornictwa może przełożyć się na wyniki biznesowe. Przychody firmy rosną każdego roku dwukrotnie, w ubiegłym wyniosły one niemal 60 milionów złotych. Produkty tworzone przez zrzeszonych w ramach marketplace artystów sprzedały się już w milionie egzemplarzy, trafiając w niemal 100 proc. do odbiorców zagranicznych. Twórcy tworzą swoje projekty grafik, które są następnie nakładane na specjalną płytkę. Blacha, która stanowi podstawę plakatu i na którą nanoszona jest grafika, jest wykonana ze stali. Pokrywa się ją specjalną powłoką ochronną, która jest w stanie zabezpieczyć plakat nawet na dziesiątki lat. Grafiki nanosi się indywidualnie, używając w tym celu najwyższej jakości multikolorowych drukarek atramentowych. Całość procesu produkcyjnego jest skupiona właśnie na dostarczeniu klientowi jak najwyższej jakości wydruku i kolorystyki.



[1] Źródło: Handicraft market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2018-2023

[2] Źródło: Handicraft market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2018-2023

[3] Źródło: Handicraft market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2018-2023