VacationClub: W 2017 r. dzięki 500+ urosła liczba turystów nad Bałtykiem, pozytywne perspektywy na 2018 r.

Rządowy program 500 plus pozytywnie wpłynął na ruch turystyczny w Polsce, zwłaszcza nad Morzem Bałtyckim. Trend ten w 2018 r. będzie wzrastać – wynika z prognoz przygotowanych przez VacationClub, polski serwis sieci apartamentów hotelowych nad Bałtykiem. Wzrastają także oczekiwania polskich turystów: coraz częściej szukają miejsc do wypoczynku o wysokim standardzie, które oferują dodatkowe atrakcje jak kompleksy basenowe czy SPA.

Jak wynika z szacunków VacationClub w 2017 r. zainteresowanie turystów polskim morzem było bardzo wysokie. Mimo, że nie był to rok tak rekordowy, jak 2016 – głównie ze względu na gorszą pogodę – branża nie ma powodów do narzekań. Bo wszystko wskazuje na to, że owocny będzie także przyszły rok. Turyści bowiem coraz chętniej wybierają Morze Bałtyckie nie tylko na letnie wakacje, ale również spędzają nad nim najróżniejsze święta i ważne okazje w innych porach roku. W przypadku dłuższych pobytów, urlopowicze nie czekają na ostatnią chwilę, ale często planują je z dużym wyprzedzeniem. – Już teraz mamy pierwsze rezerwacje na lato 2018 – przyznaje Krystyna Wróblewska, founderka VacationClub.

 

500 plus i zagraniczni turyści stymulują polską turystykę

Na wzrost turystyki przez ostatnie dwa lata duży wpływ miał rządowy program dofinansowujący polskie rodziny 500 plus. – Dzięki rządowemu programowi dało się odczuć większe obłożenie w naszych obiektach. Pojawiło się więcej rodzin – mówi Wróblewska. Właściciele apartamentów na wynajem wychodzą również naprzeciw oczekiwaniom i możliwościom finansowym polskich turystów. Np. start-up Krystyny Wróblewskiej umożliwia rozłożenia płatności za pobyt na raty.  Często wyjazd wakacyjny dla całej rodziny jest w Polsce jednym z większych wydatków w roku, dlatego umożliwiamy gościom płatność ratalną, która pozwala rozłożyć wydatek w czasie – tłumaczy właścicielka serwisu VacationClub.

Polskie morze jest też coraz bardziej popularne wśród zagranicznych turystów. Jak szacuje serwis, w 2017 r. na Pomorzu Zachodnim połowę wszystkich rezerwacji dokonywali obcokrajowcy. Ci do większych kurortów, jak Kołobrzeg czy Świnoujście, chętniej niż Polacy przyjeżdżają również poza sezonem.

Rosną wymagania gości

Jak wynika z analizy VacationClub, w przypadku kapryśnej pogody nad polskim morzem, kluczowa jest oferta dodatkowa. – Goście oczekują, że będą mieli alternatywne zajęcia w deszczowe dni np. poprzez dostęp do stref SPA z basenem i saunami, aqua parku, siłowni, Kids Clubów dla dzieci – wylicza Wróblewska. I dodaje: – Polacy są coraz bardziej świadomi swoich wyborów. Oczekują wysokiego standardu produktu i obsługi. Dotyczy to zarówno samych apartamentów – ich wykończenia i designu – jak i oferty dodatkowej.

Jak podkreśla Wróblewska, w ostatnich latach da się zaobserwować tendencję, że goście odchodzą od samodzielnego przygotowywania posiłków w apartamencie na rzecz śniadań i obiadokolacji w formie bufetu w restauracjach hotelowych.

Czego jeszcze oczekują turyści? Z całą pewnością natychmiastowej reakcji ze strony dostawców usług. – Obserwujemy coraz większą rolę mediów społecznościowych w bezpośrednim i szybkim kontakcie. Goście chętnie dokonują rezerwacji np. za pomocą Facebooka. Poprzez media społecznościowe sygnalizują też potrzebę rozwiązania bieżących problemów czy zadają operacyjne pytania, np. o godziny otwarcia. Również kontent na Instagramie jest punktem wyjścia do pytań o ofertę, na które należy szybko reagować, prowadząc dialog z gościem w czasie rzeczywistym – zauważa Wróblewska.  Podkreśla też, że rośnie grupa turystów, która rezerwując obiekt przez internet robi to za pomocą urządzeń mobilnych – tabletu lub smartfona. – Dziś to blisko 40 proc. rezerwacji. Szacujemy, że wartości te będą stale rosnąć, dlatego kluczowym jest, aby serwis był w pełni responsywny i intuicyjny – tłumaczy Wróblewska.

Branża turystyczna w Polsce

Branża turystyczna generuje dziś aż ok. 7 proc. polskiego PKB i stale się rozwija. Wzrasta turystyczna atrakcyjność Polski na mapie międzynarodowej, co widać poprzez wzrastającą liczbę odwiedzających nas zagranicznych turystów. Także Polacy chętniej spędzają urlop w kraju niż za granicą. Aż 74 proc. Polaków wybierających się wakacje w 2017 r. w badaniu Ipsos Polska deklarowało, że spędziło je w kraju.

VacationClub z planami na 2018 r.

VacationClub™ to sieć apartamentów hotelowych zlokalizowanych w Kołobrzegu, Świnoujściu i Mielnie. Startup sprawnie obsługuje gości z Polski i zagranicy. VacationClub w 2018 r. stawia na utrzymanie obecnego tempa wzrostu oraz zwiększenie bazy miejsc noclegowych do 1000. Obecnie w zespole pracuje ok. 40 osób.