W spocie Vision Express nie było wulgaryzmów

Telewizyjna reklama Vision Express nie narusza dobrych obyczajów.Zarzut, że w spocie pojawiają się ukryte treści wulgarne, został 3stycznia odrzucony przez Komisję Etyki Reklamy.

ad
ad
Udostępnij artykuł:

W reklamie przedstawiona została scena badania pacjenta przezlekarza okulistę. Pacjent odczytuje wskazywane przez lekarzaposzczególne fonty, znajdujące się na tablicy optycznej. Literyodczytywane są nie z lewej do prawej, lecz skokowo.

Zdaniem wnoszącego skargę reklama zawierała ukryte akronimy,używane i kojarzone przez internautów jako wulgaryzmy. Powołującsię na wczesną godzinę emisji reklamy, zarzucał spółce, że przekazszkodzi dzieciom i młodzieży.

Przedstawiciele Vision Express kontrargumentowali, że na tablicyoptotypów nie ma wyrażeń, a jedynie fonty, które możnainterpretować dowolnie. Podkreślili, nie należy obcojęzycznieodczytywać tablicy, bo prawo reklamy zobowiązuje do posługiwaniasię w przekazach medialnych językiem polskim.

Zgodnie z uzasadnieniem odrzucenia skargi przez Komisję, reklama"wykorzystuje tablicę do badania ostrości wzroku z przedstawionymidużymi literami alfabetu optotypami, które nie mają charakteruobraźliwego". Orzekający podzielili argumentację reklamodawców codo polskojęzycznej interpretacji przekazu i uznali, że spot niezagraża rozwojowi dzieci i młodzieży.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii