- Telewizja Polska Ministerstwo chce, żeby TVP dalej ograniczyła reklamy piwa. Eksperci: nadawca sam tego nie zrobi, bo sporo by stracił
Wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Krzysztof Michałkiewicz zwrócił się do przewodniczącego KRRiT z prośbą o ograniczenie reklam piwa w Telewizji Polskiej. Pytani przez Wirtualnemedia.pl specjaliści z domów mediowych uważają, że TVP się na to nie zdecyduje, o ile zmiana przepisów nie zmusi do tego wszystkich nadawców, m.in. dlatego że dużo spotów piwa jest obecnie emitowanych w godz. 20-23, czyli najdroższym czasie antenowym.
- Jacek Kurski TVP przygotowuje nowe badanie oglądalności telewizji. Jacek Kurski: Wyniki Nielsena są absurdalne, jesteśmy okradani
Wyniki oglądalności publikowane przez Nielsena są nieadekwatne i absurdalne, telewizja jest okradana z milionów złotych - mówił wczoraj podczas konferencji prezes TVP Jacek Kurski. Zapowiedział, że niebawem telewizja publiczna zacznie korzystać z nowego badania. Zarząd TVP chce także, żeby wcześniej sprawą telemetrii zajęła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
- Safari Ograniczenia cookies w Safari bez znaczenia w Polsce, ale zwiastują niepokojący precedens
Koncern Apple zapowiedział wprowadzenie w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego możliwości plików cookies. Organizacje zrzeszające firmy reklamowe protestują, ale w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl branżowi eksperci podchodzą do sprawy bez większych emocji. - W Polsce system w Safari jest bez większego znaczenia, bo niewiele osób korzysta z tej przeglądarki. Na Zachodzie problem jest bardziej znaczący, a niepokój może budzić możliwość pójścia w ślady Apple innych producentów przeglądarek. Trzeba szukać nowych sposobów zbierania danych o odbiorcach - oceniają prof. Dariusz Jemielniak, Krzysztof Zieliński, Marcin Michalski, Tadeusz Żórawski, Sebastian Świderski i Włodzimierz Schmidt.
- Safari Przeglądarka Safari ograniczy śledzenie użytkownika w internecie, rynek reklamowy zaniepokojony
W nowej wersji przeglądarki Safari pojawi się system Intelligent Tracking Prevention, który ma ograniczyć możliwość śledzenia użytkowników internetu za pomocą plików cookies. W efekcie dotarcie do internautów z reklamami będzie utrudnione. Apple tłumaczy, że chce chronić prywatność użytkowników, a reklamodawcy oskarżają koncern o uderzenie w podstawy internetowej ekonomii.
- reklama Polski rynek reklamowy wart ponad 7 miliardów złotych, globalny ze wzrostem o 4 procent
Według prognoz agencji Zenith w 2017 r. wydatki na reklamę w Polsce przekroczą kwotę 7 miliardów złotych, na świecie będzie to poziom 558 miliardów dolarów. W obu wypadkach motorem wzrostów będzie segment cyfrowy, w Polsce wyniki pogarsza prasa drukowana i radio.
- Reklama PGE z Powstaniem Warszawskim Reklama PGE z Powstaniem Warszawskim to przykład zbytniej pewności siebie i powierzchownego wykształcenia ludzi w agencjach (opinie)
Na rynek reklamowy weszło pokolenie niezwykle pewne siebie, ale dość powierzchownie wykształcone, czego efektem są właśnie takie kampanie, jak ta ostatnia PGE. Może to się negatywnie odbić na wizerunku agencji, bo albo przynosi ona nieprzemyślane projekty, albo nie ma dostatecznej wiedzy by dostrzec niestosowność swojej propozycji lub wystarczającej siły, by wyperswadować klientowi niebezpieczny dla niego projekt - przyczyny i skutki kontrowersyjnej kampanii PGE nawiązującej do Powstania Warszawskiego analizują dla Wirtualnemedia.pl Marcin Kalkhoff i Witold Koroblewski.
- podatki Zmiany w prawie podatkowym mogą uderzyć w branżę reklamową. „Problem sieciowych domów mediowych”
Ministerstwo Finansów zaproponowało nowelizację ustawy o podatku dochodowym CIT ograniczającą możliwość klasyfikowania jako koszty uzyskania przychodów wydatków na zewnętrzne usługi niematerialne niemające bezpośredniego wpływu na zysk. Do tej kategorii mogą zostać zaliczone wydatki reklamowe. - Można zakładać, że problem przeniesie się ze strony naszych klientów głównie na sieciowe domy mediowe działające jako grupy w Polsce i korzystające z podwykonawstwa zagranicznych firm powiązanych - komentuje Małgorzata Węgierek, szefowa Havas Media Group.
- wideo w internecie Polscy internauci 14 proc. dłużej oglądają wideo w sieci, 33 proc. więcej na reklamę wideo
W br. średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w internecie wyniesie 40 minut dziennie, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną o 23 proc. do 27,2 mld dolarów - prognozuje agencja mediowa Zenith.
- TVN W sierpniu spoty w TVN najdroższe przy „Projekcie Lady” i „Faktach”
Biuro reklamy TVN zaprezentowało sierpniowy cennik reklamowy. Najwięcej marketerzy zapłacą za spoty przy odcinkach show „Projekt Lady” oraz niedzielnych wydaniach „Faktów”.
- reklama mobilna Rośnie rynek reklamy mobilnej, jego wartość to niemal 83 mld dolarów
W 2016 roku firmy na całym świecie wydały na reklamę mobilną 82,93 mld dolarów - o ponad 31 mld więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost wydatków w tym segmencie o ponad 60 procent.









