- Artur Pęksyk Szef marketingu Porta: przedstawiamy markę jako przyjazną, rodzinną i otwartą. To najbliższe nam cechy (wywiad)
- W kampanii „Otwórz się na” kontent pomaga nam w nawiązaniu relacji z konsumentami. Poprzez rozpoznawalne osoby, autorytety czy artykuły z inspiracjami staramy się zaprosić do rozmowy o naszym produkcie - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Artur Pęksyk, dyrektor marketingu Porta KMI Poland. - Staraliśmy się przedstawić Porta Drzwi jako markę przyjazną, związaną z rodziną i otwartością, ponieważ te cechy są nam najbliższe - dodaje.
- reklama 93 proc. polskich marketerów korzysta z danych w kampaniach reklamowych. „Data-driven marketing na coraz zdrowszych fundamentach”
Według badania Grupy Netsprint 93 procent marketerów w Polsce wykorzystuje w kampaniach reklamowych dane o użytkownikach. 47 procent wykorzystuje informacje dostarczane przez firmy zewnętrzne, a 21 procent posługuje się danymi od bezpośrednich partnerów. - Cieszy szczególnie fakt, że aż 42 procent badanych zauważyło poprawę jakości dostępnych danych zewnętrznych. Ciekawa jest też skłonność reklamodawców do inwestowania we własną platformę DMP - aż 24 proc. firm planuje zrobić to w tym roku - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Artur Banach, prezes Grupy Netsprint i opiekun merytoryczny raportu.
- wydatki reklamowe Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)
Od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach 2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. O ponad 50 proc. nakłady na reklamę zwiększyli w tym okresie Volkswagen Group Polska i Natur Produkt Zdrovit. Z kolei Unilever Polska i Orange Polska zredukowali budżety niemal o jedną trzecią.
- wydatki reklamowe Rynek reklamowy w Polsce 2,2 proc. w górę, globalnie - 4,2 proc. Internet zyskuje kosztem prasy i telewizji
W br. wartość wydatków reklamowych w Polsce wzrośnie o 2,2 proc., a na całym świecie - o 4,2 proc. - prognozuje Zenith Dużo zyska reklama internetowa (głównie dzięki wzrostom w wideo i mobile’u), a spadki zanotuje reklama prasowa. W najbliższych latach reklama internetowa wyprzedzi telewizyjną.
- reklama Polacy wciąż w czołówce użytkowników adblocków. „Nie chodzi o jakość reklam, ale ich natłok, winne niskie ceny” (opinie)
Według statystyk polscy internauci pozostają na czele listy użytkowników wtyczek blokujących reklamy internetowe. Zdaniem ekspertów nie oznacza to jednak, że nasze reklamy są złej jakości na tle globalnego rynku. – Niskie ceny sprawiają, że wydawcy chcąc ratować finanse muszą publikować duże ilości reklam, które w dodatku w większości są źle targetowane – oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Łukasz Kubaszczyk, Mariusz Maksymiuk, Radosław Gołąb i Tadeusz Żórawski.
- dobra luksusowe 3-4 proc. więcej na reklamy dóbr luksusowych. Internet i tv wyprzedzą prasę, USA, Chiny i Japonia motorami wzrostu
W br. wydatki na reklamy dóbr luksusowych w 23 znaczących krajach z całego świata zwiększą się o 2,9 proc., a w przyszłym - o 3,9 proc. 80 proc. tych wzrostów zapewnią marketerzy z USA, Chin i Japonii - prognozuje Zenith.
- wydatki reklamowe 2,5 proc. więcej na reklamy w Polsce w 2017 roku. Internetowa pokona telewizyjną
W tym roku rynek reklamowy w Polsce wzrośnie o 2,5 proc., osiągając na koniec br. wartość 7,083 mld zł netto - wynika z prognozy domu mediowego Zenith (Publicis Media). Globalnie wydatki reklamowe na internet prześcigną nakłady na telewizję.
- wydatki reklamowe 6,88 mld zł netto na reklamy w ub.r., internet i kina z największymi wzrostami proc., 52 proc. rynku dla telewizji (analiza)
Według szacunków firm Double Check i Kantar Media wartość polskiego rynku reklamowego w 2016 roku wyniosła 6,88 mld zł netto, przy wzroście 2,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
- rynek reklamowy 3 proc. więcej na reklamy w Polsce, internet zyskuje kosztem prasy i telewizji, mocno w górę branża handlowa (analiza)
W 2016 roku wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniosła 8,331 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej - szacuje Starom. Procentowo najmocniej zwiększyły się wydatki w kinach, wzrosły też w internecie, radiu, telewizji i na outdoorze, a zmalały w prasie. Branża handlowa przeznaczyła na reklamy o 20,8 proc. więcej niż w 2015 roku, a branża finansowa - o 17,6 proc. mniej.
- wpływy reklamowe Reklama w 2016 r.: kina, indoor i radio ze wzrostami wpływów, w dół telewizja i gazety
W 2016 roku wpływy reklamowe indooru, kin, radia i magazynów rosły szybciej niż cały rynek reklamowy. Przychody branży outdoorowej wzrosły w tym samym tempie co reklama ogółem, mniej w skali roku zarobiły telewizja i gazety.









