- reklama telewizyjna Rynek reklamy telewizyjnej odżywa, ale w całym roku może zmaleć nawet o 20 proc. (opinie)
W czerwcu zaczął rosnąć popyt na reklamę telewizyjną. To m.in. efekt kolejnych etapów odmrażania gospodarki i znoszenia obostrzeń wprowadzanych od marca br. w związku z pandemią koronawirusa. Według ekspertów z domów mediowych mimo ożywienia ze strony reklamodawców nie ma co liczyć na wzrosty przychodów rok do roku. Na koniec 2020 roku spodziewany jest dwucyfrowy spadek przychodów. Jego poziom zależy od sytuacji w III kwartale br.
- 5G Sieć 5G niewidocznym zabójcą? Szalone teorie spiskowe opanowały internet
Do 2025 r. cała Polska ma być objęta siecią 5G. Technologia nowej generacji wzbudza już wiele niepokoju u naszych sąsiadów. W Europie coraz częściej dochodzi do palenia masztów i napaści na pracowników telekomunikacji przez zwolenników teorii spiskowych. - 5G trochę na wyrost zostało okrzyknięte rewolucją technologiczną. A to zwyczajny system telefonii komórkowej, który ewoluuje od 1G aż do 5G. Za moment, w 2030 r., przewiduje się uruchomienie sieci 6G - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Andrzej Krawczyk, prezes Polskiego Towarzystwa Zastosowań Elektromagnetyzmu.
- deficyt budżetu Deficyt budżetu może wynieść w tym roku między 60 a 100 mld zł
Dodatkowe wydatki można szacować na 30-50 mld zł, drugie tyle to ubytek dochodów, łącznie deficyt budżetu może wynieść 60-100 mld zł - powiedział PAP główny ekonomista PKO BP Piotr Bujak. Tak szerokie widełki odzwierciedlają dużą niepewność rozwoju sytuacji gospodarczej.
- OECD Dwa scenariusze OECD dla Polski: -7,4 proc. lub -9,5 proc. PKB w 2020 r.
Najnowsza prognoza OECD (Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) zakłada dwa scenariusze zmiany PKB Polski w 2020 roku: -7,4 proc. lub -9,5 proc. w zależności od rozwoju pandemii Covid-19.
- przychody reklamowe Radio zamknie rok dwucyfrowym spadkiem. "Kwiecień i maj to były miesiące bez precedensu, które zapamiętamy na długo"
Stacje radiowe, dla których najgorszym w okresie trwającej pandemii koronawirusa miesiącem pod względem wpływów z reklam był kwiecień powoli zwiększają przychody reklamowe. Sięgający 50 proc. spadek w kwietniu wyhamował, by w maju osiągnąć poziom ok. 30 proc. Duże ożywienie ze strony reklamodawców widać w czerwcu, jednak ten rok reklama radiowa zamknie i tak kilkunastoprocentowym spadkiem wpływów z reklam - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
- wywiad Joanna Skwarna (Wirtualna Polska Media): w obecnej sytuacji wydawcy muszą być dla czytelników przewodnikiem
Z Joanną Skwarną, wiceprezes ds. produktu w Wirtualna Polska Media, rozmawiamy o kondycji wydawców w czasie epidemii koronawirusa, jak zmieniają się obecnie zachowania internautów oraz o kierunkach rozwoju wideo w internecie.
- koronawirus Koronawirus spowoduje spadek globalnego PKB o 5,2 proc. w 2020 r.
Koronawirus spowoduje spadek globalnego PKB o 5,2 proc. w 2020 roku - ocenił w poniedziałek Bank Światowy, ostrzegając, że prognozy będą korygowane, jeśli blokowanie działalności gospodarczej i inne obostrzenia wynikające z pandemii zostaną utrzymane.
- PKB Pierwszy dodatni odczyt PKB w 2021 r. "Widać już wpływ kryzysu na rynek pracy"
Prognozujemy, że dno koniunktury przypadnie na drugi kwartał, jednak zamiast szybkich wzrostów, będzie powolne wygrzebywanie się. Pierwszy dodatni odczyt PKB przewidujemy na pierwszy kwartał 2021 r. - powiedział ekonomista banku PKO BP Marcin Czaplicki.
- rynek reklamowy W optymistycznym scenariuszu rynek reklamowy w Polsce spadnie w tym roku o 7,3 proc.
Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale br. wyniosła 2,1 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. rok do roku. Wynik całego kwartału istotnie pogorszyło załamanie rynku w drugiej połowie marca spowodowane pandemią koronawirusa - wynika z raportu opracowanego przez Publicis Groupe. Według estymacji w 2020 roku wartość rynku reklamowego w wariancie optymistycznym spadnie o 7,3 proc., w pesymistycznym o 14 proc.
- światowa gospodarka Światowa gospodarka będzie długo wychodzić z kryzysu
Mimo bezprecedensowej ekspansji fiskalnej i monetarnej, jaką podjęły rządy w wielu krajach, by przeciwdziałać gospodarczym skutkom epidemii, czynniki o charakterze strukturalnym będą długotrwale obniżać tempo wzrostu PKB na świecie - uważają analitycy Pekao.









