SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

136 mln zł na reklamę outdoorową w III kw.

W III kwartale br. wartość reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła 135,9 mln zł. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w 135,9 mln zł przeznaczonych w III kw. br. przez firmy w Polsce na reklamę out of home 21,2 proc. stanowią wydatki sektora sprzedaży, 16 proc. – branży rozrywki i kultury, 13,8 proc. – segmentu telekomunikacyjnego, a 11,7 proc. – sektora żywności. Zdecydowanie najwięcej na reklamę outdoorową przeznaczyły sieci handlowe, hipermarkety i galerie (18,4 proc. całościowej wartości branży out of home) oraz operatorzy i producenci telefonii komórkowej (12,5 proc.).

Ogółem 1-procentowy w skali roku wzrost wartości polskiej reklamy zewnętrznej, który nastąpił w III kwartale br., oznacza przełamanie tendencji spadkowej z I półrocza, kiedy sprzedaż outdooru była o 5,43 proc. mniejsza niż rok wcześniej (więcej na ten temat). Izba Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wierzy, że w całym bieżącym roku branża „wyjdzie na plus” w porównaniu z 2009 rokiem.

– Nie bez wpływu na ostateczny wynik sprzedaży będą mieć kampanie związane z wyborami samorządowymi, wykorzystujące powierzchnie ekspozycyjne dla akcji lokalnych, tzn. promujących poszczególnych kandydatów na radnych, prezydentów miast, burmisztrzów i wójtów – opisuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. – Nie należy się jednak spodziewać wpływów porównywalnych do poprzednich wyborów samorządowych – zaznacza. Zdaniem Kaczonia drugim istotnym czynnikiem dla wielkości sprzedaży polskiego outdooru w IV kwartale br. będzie wielkość promocji przedświątecznych, na które w poprzednich dwóch latach – w efekcie spowolnienia gospodarczego – wydawano mniej niż wcześniej.
 

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W 2010 r. 
kategorie wielkość sprzedaży w zł
I kwartał II kwartał III kwartał
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 22 710 639 23 505 454 25 057 943
Pozostałe z sektora Sprzedaż 2 692 745 4 705 843 3 733 285
Piwo 3 068 075 8 051 129 4 974 076
Napoje 3 264 104 9 801 651 5 317 026
Pozostałe z sektora Żywność 6 038 972 11 327 259 5 649 357
Filmy kinowe 2 895 870 2 749 654 2 491 281
Stacje TV 4 766 670 1 706 374 4 259 512
Stacje radiowe 284 249 949 935 713 715
Magazyny 1 250 385 579 913 1 030 468
Gazety codzienne 1 588 745 2 058 207 2 485 766
Edukacja 847 311 2 117 603 3 021 554
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 4 560 954 6 628 378 7 680 601
Internet 251 064 1 098 512 735 519
Systemy telefonii komórkowej 18 215 900 21 551 677 16 970 723
Telefonia stacjonarna 1 899 819 1 795 819 521 320
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 402 877 1 593 981 496 808
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 3 816 949 9 380 329 5 040 277
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI 2 237 573 1 741 725 995 269
Samochody 6 534 410 9 427 188 3 501 706
Oleje/Paliwa 2 244 965 972 690 394
Stacje benzynowe 202 335 87 781 71 154
Transport 352 382 1 332 322 986 341
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 219 853 608 956 412 705
Banki 1 671 077 4 681 112 1 085 778
Ubezpieczenia 1 210 383 1 722 739 258 729
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 1 569 807 2 921 367 3 569 222
Proszki do prania 355 230 1 030 034 1 197 807
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 787 150 223 258 676 029
Akcje społeczne non-profit 2 205 540 4 247 879 3 838 427
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 129 374 351 412 204 153
AGD/RTV 2 328 637 2 385 086 3 001 568
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 2 419 905 1 973 336 2 302 913
Biura podróży 1 294 808 1 341 895 667 207
Usługi medyczne 249 549 625 568 496 323
Pozostałe z sektora Usługi 5 892 098 2 344 301 2 309 262
BUDOWNICTWO 3 277 852 4 405 256 5 369 334
PRODUKTY DLA DZIECI 1 682 256 992 185 450
ODZIEŻ/OBUWIE 4 985 028 10 143 633 3 891 772
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 27 000 67 250 117 336
PRZEMYSŁ 457 070 1 361 135 524 805
ROLNICTWO/OGRODNICTWO 4 290 245 576 1 990
KAMPANIE POLITYCZNE 10 921 2 562 814 72 694
NIEOKREŚLONY SEKTOR 4 805 745 8 118 001 9 292 376
ŁĄCZNIE 121 787 271 174 774 304 135 899 973



Na reklamę tranzytową, którą oferują w Polsce tylko trzy firmy: AMS, Business Consulting i CAM Media, wydano w III kwartale 3,47 mln zł, czyli o 32,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział tego segmentu w ogólnej sprzedaży outdooru maleje z roku na rok: w od czerwca do września br. osiągnął wartość 2,56 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił 3,8 proc., a dwa lata wcześniej – 6,8 proc.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY REKLAMY TANZYTOWEJ W POLSCE W 2010 r. 
SEKTOR Sprzedaż PRODUKT Sprzedaż
Rozrywka/
Kultura
24,81%
(861 439 zł)
Sieci handlowe/
galerie
22,72%
(788 577 zł)
Sprzedaż 24,30%
(843 506 zł)
Edukacja 10,24%
(355 463 zł)
Motoryzacja/
Transport
23,76%
(824 752 zł)
Samochody 9,80%  
(340 345 zł)
Żywność 5,08%  
(176 492 zł)
Transport 8,20%  
(284 624 zł)
Budownictwo 4,83%  
(167 558 zł)
Stacje radiowe 5,11%  
(177 500 zł)


Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej o wielkości sprzedaży reklamy out of home w Polsce został przygotowany w oparciu o dane następujących firm: AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland (tzw. „wielka piątka”) oraz BP Media (ze wszystkimi podmiotami z grupy), Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Headz Marketing Partner, Mini Media/Publiprox, Warexpo, Wadwicz (dawniej Żak).

Dołącz do dyskusji: 136 mln zł na reklamę outdoorową w III kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl