6 mln polskich internautów w e-sklepach odzieżowych. Na czele Zalando, Bonprix i Deichmann (analiza)

Odzieżowe sklepy internetowe przyciągają miesięcznie około 6 mln polskich internautów, w większości kobiety, osoby w wieku 15-44 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem i mieszkające w miastach. Najpopularniejszymi serwisami w tej kategorii są Zalando.pl, Bonprix.pl i Deichmann.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
6 mln polskich internautów w e-sklepach odzieżowych. Na czele Zalando, Bonprix i Deichmann (analiza)

W maju br. sklepy internetowe oferujące odzież odwiedziło 5,99 mln polskich internautów (real users) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Od ponad roku e-sklepy odzieżowe przyciągają miesięcznie ok. 6 mln użytkowników. Podczas sezonu zakupowego jesienią ub.r. było to nawet ponad 6,5 mln (z rekordowymi 6,86 mln w październiku), natomiast w lutym br. - 5,78 mln. W I kwartale ub.r. odwiedzających było znacznie mniej - 4-4,7 mln.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-maju-2014-roku ##

E-sklepy odzieżowe odwiedzają przede wszystkim kobiety. W maju br. użytkowniczek  na takich serwisach było 3,68 mln (61,3 proc. wszystkich odwiedzających), o 1,08 mln więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 41,9 proc.). Liczba mężczyzn wzrosła w skali dwóch lat o 965,1 tys. (71,4 proc. w górę).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-odziezowy-byl-wart-22-2-mld-zl-w-2013-r-w-gore-sieci-dyskontowe ##

51,3 proc. odwiedzających takie serwisy w maju br. to osoby w wieku 15-34 lat. Tych w wieku 15-24 lat było 1,64 mln, o 507,2 tys. więcej niż w maju 2012 roku (44,8 proc. w górę), a tych w wieku 25-34 lat - 1,43 mln, o 253,2 tys. więcej (21,4 proc. w górę).

Procentowo jeszcze bardziej, o 75-83 proc., wzrosła liczba użytkowników z pozostałych grup wiekowych.

Ponad 70 proc. użytkowników e-sklepów odzieżowych ma średnie lub wyższe wykształcenie. Tych pierwszych w maju br. było 2,4 mln, o 799,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 50 proc.), a tych drugich - 1,96 mln, o 451,4 tys. więcej (29,9 proc. w górę).

W ciągu dwóch lat liczba użytkowników e-sklepów odzieżowych mieszkających na wsi wzrosła o 899 tys. (czyli o 73 proc.), do 2,13 mln.

Odwiedzających z miast różnej wielkości przybyło od 234 tys. do 304 tys. (a procentowo - o 31-58 proc.).

Na drugiej podstronie wyniki najpopularniejszych e-sklepów odzieżowych

Zdecydowanie najpopularniejszym e-sklepem odzieżowym jest Zalando.pl, który w maju br. miał 1,83 mln użytkowników, o 286,4 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 18,6 proc.).

Bonprix.pl zanotował 1,36 mln odwiedzających, o 342,8 tys. mniej niż w maju ub.r. (spadek o 20,1 proc.), a Deichmann.com - 949,3 tys., o 458,4 tys. więcej niż przed rokiem (wzrost aż o 93,4 proc.).

Kolejne pięć serwisów odwiedziło od 500 do 700 tys. internautów. C-and-a.com zanotował duży spadek - liczba jego użytkowników zmalała o 564,7 tys. (to 44,8 proc. w dół), natomiast Fasardi.com i Sizeer.com osiągnęły wielkie wzrosty. Pierwszy jeszcze w kwietniu miał jedynie 167,4 tys. odwiedzających, a drugi w skali roku zyskał 151,8 proc. użytkowników.

Żaden z e-sklepów odzieżowych nie jest w Megapanelu PBI/Gemius objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich polscy internauci.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy Domodi.pl (który w maju br. odwiedziło 809,3 tys. użytkowników), będącego jedynie agregatorem ofert z różnych e-sklepów z odzieżą. Nie zaliczyliśmy też serwisów tradycyjnych sieci odzieżowych (np. H&M), które nie umożliwiają zakupów online.

Zalando.pl w szczycie jesiennego sezonu zakupowego, w listopadzie ub.r. odwiedziło 2,4 mln internautów, natomiast w lipcu ub.r. - tylko 1,37 mln. Bonprix.pl do rekordowego zasięgu zanotowanego w kwietniu ub.r. (1,88 mln użytkowników) zbliżył się w marcu br. (1,32 mln).

Z kolei Deichmann.com w kwietniu ub.r. jedyny raz przekroczył poziom miliona użytkowników, natomiast od grudnia ub.r. do lutego br. miał ich tylko 410-440 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak

"Mam Talent!" z nową prowadzącą. To ona zastąpi Agnieszkę Woźniak-Starak