SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

6 proc. więcej na reklamy w mediach pozainternetowych. Radio, magazyny i indoor najbardziej w górę

Tradycyjne media w trzech kwartałach br. zarobiły cennikowo 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty osiągnęły indoor, radio i magazyny, a tylko gazety zanotowały spadek.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do września br. media pozainternetowe zarobiły na reklamach 21,1 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Największe przychody zanotowała telewizja - wyniosły  one11,4 mld zł. To niemal tyle samo (wzrost zaledwie o 0,1 proc.) co rok wcześniej.

Z kolei największy procentowy wzrost wpływów w omawianym okresie zanotowała branża indoorowa. Na ten kanał komunikacji marketerzy przeznaczyli 30,2 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 87,1 proc.

Stacje radiowe zarobiły w skali roku o 25 proc. więcej (3,9 mld zł), a magazyny zwiększyły przychody o 17,5 proc., do 2,5 mld zł.

Na reklamę zewnętrzną reklamodawcy przeznaczyli przez dziewięć miesięcy br. 1,1 mld zł (wzrost o 4,2 proc.), zaś na reklamę kinową - 998,8 mln zł (wzrost o 2,1 proc.).

Po trzech kwartałach br. mniejsze niż rok temu były wpływy z reklam gazet – spadły o 0,8 proc., do 1,1 mld zł.

Według prognoz ZenithOptimedia cały polski rynek reklamowy w br. ma wzrosnąć o 2,4 proc. (zobacz szczegóły).

Wpływy reklamowe mediów

(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

Telewizja

11 384 340 313 zł

11 409 192 401 zł

0,1

Radio

3 120 438 232 zł

3 899 733 490 zł

25

Gazety

1 142 607 120 zł

1 133 904 098 zł

-0,8

Magazyny

2 149 084 640 zł

2 525 867 662 zł

17,5

Outdoor

1 067 688 308 zł

1 112 794 131 zł

4,2

Kina

978 543 271 zł

998 838 651 zł

2,1

Indoor

16 122 040 zł

30 161 800 zł

87,1

razem

19 858 823 924 zł

21 110 492 233 zł

6,3

 

Dołącz do dyskusji: 6 proc. więcej na reklamy w mediach pozainternetowych. Radio, magazyny i indoor najbardziej w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl