90-116 zł miesięcznie, głównie TP/Orange - jak polskie firmy z korzystają z internetu?

Zdecydowana większość polskich firm korzystających z internetu to klienci Telekomunikacji Polskiej i Orange. Przeciętnie płacą za to od 90 do 118 zł, otrzymując łącza o prędkości od 1 do 8 Mb/s.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie przeprowadzone przez PBS DGA i CBM Indicator pokazuje, że aż 43 proc. polskich firm nie korzysta z komputerów. W 40 proc. firm są komputery stacjonarne, a w 30 proc. - komputery przenośne.

grafika

Za to wśród firm dysponujących komputerami aż 95,6 proc. ma dostęp do internetu, a w 91,3 proc. wszystkie komputery są podłączone do sieci. Zdecydowana większość tych firm korzysta z łączy stacjonarnych, przy czym już prawie jedna trzecia - z dostępu mobilnego.

grafika

Dwie trzecie polskich firm mających stacjonarny dostęp do internetu korzysta w tym zakresie z usług Telekomunikacji Polskiej. Netia ma pod tym względem 12-13 proc. rynku.

grafika

Ponad 60 proc. firm korzystających z internetu ma dostęp do łączy o przepustowości od 1 do 8 Mb/s. 88 proc. firm używa tylko jednego osobnego łącza.

grafika

Za dostęp do internetu przez miesiąc firma płaci przeciętnie 90-109 zł.

grafika

Przy wyborze dostawcy internetu firmy bardziej biorą pod uwagę zakres oferowanych usług i prędkość łącza niż ceny, promocje i rabaty.

grafika

Poszczególne działania dostawcy internetowego są oceniane podobnie - na czwórkę.

grafika

87 proc. firm nie zamierza rezygnować z internetu stacjonarnego.

grafika

Przy czym 11,4 proc. firm jest gotowe zrezygnować z łącza stacjonarnego, jeśli otrzymają odpowiednio atrakcyjną ofertę dostępu mobilnego.

grafika

Wśród firm korzystających z internetu stacjonarnego 16,6 proc. zmieniło jego dostawcę. Zdecydowanie najczęściej rezygnowano z usług Telekomunikacji Polskiej.

grafika

Wyraźnie najważniejszym powodem zmiany operatorów internetowych są oferowane przez nich ceny.

grafika

Tylko 21 proc. firm korzystających z internetu stacjonarnego ocenia, że przy zmianie jego dostawcy napotyka się co najmniej spore trudności.

grafika

Firmy niezmieniające dostawcy internetu stacjonarnego zdecydowanie najczęściej uzasadniają to zadowoleniem z jego usług.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez firmy PBS DGA i CBM Indicator od 24 listopada do 2 grudnia br. metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Przeprowadzono 403 wywiady z osobami osobą podejmującymi lub współpodejmującymi decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych w firmach. Sondaż objął losową reprezentatywną grupę podmiotów. Maksymalny błąd oszacowania wynosi 4,9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta