SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek

Nowy serial TVP1 „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” ogląda średnio 903 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.

Kadr z filmu Historia Roja Article

5-odcinkowa produkcja „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” na antenie TVP1 pokazywana jest w środy o godz. 20.30, począwszy od 1 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków misyjnego serialu wyniosła 903 tys. osób, co przełożyło się na 5,60 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,40 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Widownia miniserialu spada z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało 1,10 mln widzów, drugi - 905 tys., a trzeci - 701 tys.

TVP1 w paśmie nadawania „Historii Roja” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 22,27 proc., nadająca w tym czasie gł. popularny serial „Na dobre i na złe”. Drugi jest TVN (13,35 proc.; „Na Wspólnej” i „Milionerzy”), a trzeci - Polsat (8,26 proc.; „Idol”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wojenny serial „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” powstał na podstawie filmu o tym samym tytule, który miał swoją kinową premierę w marcu 2016 roku (jego dystrybutorem było Kino Świat).

Film kręcony był w okresie od grudnia 2009 roku do września 2010 roku. Produkcja nie została jednak wówczas dokończona ze względu na brak funduszy od Telewizji Polskiej - współproducenta filmu - w której trwały wówczas zmiany personalne w zarządzie. W marcu 2012 roku ruszyła społeczna akcja, której celem było zebranie środków na dokończenie montażu i postprodukcji filmu.

Produkcja przedstawia historię Mieczysława Dziemieszkiewicza, ps. „Rój” (w tej roli Krzysztof Zalewski-Brejdygant), żołnierza Narodowych Sił Zbrojnych, który po wojnie formuje własny oddział partyzantki antykomunistycznej. Reżyserem i scenarzystą serialu jest Jerzy Zalewski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz555
Ale on nie musi być oglądany, wystarczy że jest emitowany - leci kąska za przemontowanie wersji kinowej. Wszyscy są zadowoleni: prezes bo ma "misję", autor bo ma za co żyć, IPN bo krzewi się wiedzę o historii. Widzom też ten serial nie przeszkadza, bo i tak oglądają co innego.
odpowiedź
User
Argo
To i tak sukces, w porównaniu z genialnym nominowanych do Orłów "Artystami", których śledził średnio... 340 tyś. widzów. Można powiedzieć: Rój potroił widownię!
51 18
odpowiedź
User
POlak
TVPiS nie jest po to, żeby oglądać tylko po to, żeby płacić abonament.
85 27
odpowiedź
User
Yourek
Czyli może jednak ten lud nie jest aż taki ciemny, panie Qrwski?
74 16
odpowiedź
User
kurwski
Konkurencja zaorana!
55 8
odpowiedź
User
bosman
Widz BADZIEWIE bogoojczyźniane, żałosny produkcyjniak propagandowy wyczuwa na odległość.
56 22
odpowiedź
User
jac
Film nie był taki zły, dobrze nakręcony , trochę przemawia w nim ideologia, ale popatrzmy na kino amerykańskie. A serialu nie oglądałem to nie wiem jak jest zmontowany.
21 45
odpowiedź
User
prawnik
To było wiadome. Film kinowy oceniony został nisko. Zarzucano słaby: scenariusz, grę aktorską, dialogi... w zasadzie słabe wszystko.
No i okazało się, że w wersji telewizyjnej jest równie słabo.
49 13
odpowiedź
User
raxix
Znów sukces. Pasmo sukcesów narodowych bolszewików XXI wieku.
50 16
odpowiedź
User
misiek
TVPiS nie jest po to, żeby oglądać tylko po to, żeby płacić abonament.


a placisz?? bo watpie...
20 33
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing