SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek

Nowy serial TVP1 „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” ogląda średnio 903 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.

Kadr z filmu Historia RojaKadr z filmu Historia Roja

5-odcinkowa produkcja „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” na antenie TVP1 pokazywana jest w środy o godz. 20.30, począwszy od 1 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków misyjnego serialu wyniosła 903 tys. osób, co przełożyło się na 5,60 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,40 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Widownia miniserialu spada z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało 1,10 mln widzów, drugi - 905 tys., a trzeci - 701 tys.

TVP1 w paśmie nadawania „Historii Roja” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 22,27 proc., nadająca w tym czasie gł. popularny serial „Na dobre i na złe”. Drugi jest TVN (13,35 proc.; „Na Wspólnej” i „Milionerzy”), a trzeci - Polsat (8,26 proc.; „Idol”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wojenny serial „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” powstał na podstawie filmu o tym samym tytule, który miał swoją kinową premierę w marcu 2016 roku (jego dystrybutorem było Kino Świat).

Film kręcony był w okresie od grudnia 2009 roku do września 2010 roku. Produkcja nie została jednak wówczas dokończona ze względu na brak funduszy od Telewizji Polskiej - współproducenta filmu - w której trwały wówczas zmiany personalne w zarządzie. W marcu 2012 roku ruszyła społeczna akcja, której celem było zebranie środków na dokończenie montażu i postprodukcji filmu.

Produkcja przedstawia historię Mieczysława Dziemieszkiewicza, ps. „Rój” (w tej roli Krzysztof Zalewski-Brejdygant), żołnierza Narodowych Sił Zbrojnych, który po wojnie formuje własny oddział partyzantki antykomunistycznej. Reżyserem i scenarzystą serialu jest Jerzy Zalewski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Dołącz do dyskusji: 900 tys. widzów „Historii Roja” w TVP1. Oglądalność serialu spada z odcinka na odcinek

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nero
Buehahahahahahahahahahahahahahaha ;)))))))
odpowiedź
User
widz555
Ale on nie musi być oglądany, wystarczy że jest emitowany - leci kąska za przemontowanie wersji kinowej. Wszyscy są zadowoleni: prezes bo ma "misję", autor bo ma za co żyć, IPN bo krzewi się wiedzę o historii. Widzom też ten serial nie przeszkadza, bo i tak oglądają co innego.
odpowiedź
User
Argo
To i tak sukces, w porównaniu z genialnym nominowanych do Orłów "Artystami", których śledził średnio... 340 tyś. widzów. Można powiedzieć: Rój potroił widownię!
odpowiedź