SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Accenture rezygnuje z audytu mediów po sugestiach konkurencji o konflikcie interesów

Spółka Accenture zapowiedziała, że zaprzestanie działalności w obszarze audytu mediów i skupi się na działalności agencyjnej. Konkurenci sugerowali, że działalność audytorska Accenture to konflikt interesów w sytuacji, w której siostrzana agencja Accentuire Interactive zajmująca się marketingiem cyfrowym staje się globalnym graczem.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Informacje o tym, że Accenture wycofa się z działalności audytorskiej potwierdził rzecznik firmy. Ma to nastąpić z końcem tzw. roku obrotowego, który przypada na koniec sierpnia. - W ramach planu będzie współpracować z naszymi klientami w tym obszarze, by do tego czasu wywiązać się z dotychczasowych zobowiązań – powiedział.

Audytem mediów zajmowała się firma Accenture Media Management. To niewielka spółka zatrudniająca kilkadziesiąt osób.
Jej siostrzana spółka Accenture Interactive ma z kolei ok. 10 mld dolarów przychodów rocznie i w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija, głównie dzięki akwizycjom – ostatnio przejęła agencję Droga5 oraz agencję Bow Arrow. Przez to coraz silniej konkuruje na rynku reklamowym z innymi agencjami, które niejednokrotnie Accenture Media Management kontrolowała.

Konkurencyjne firmy twierdzą, że to konflikt interesów szczególnie od momentu, w którym Accenture Interactive zaczęła zajmować się programmatic buyingiem i planowaniem mediów w 2018 roku.

Obecni pracownicy Accenture Media Management mają zostać przeniesieni do Accenture Interactive. Sam Tomlinson, partner odpowiedzialny za marketing w firmie konsultingowej PwC, która bezpośrednio konkuruje z Accenture Media Management powiedział: - Jestem pewien, że Accenture prowadził audyty w mediach w oderwaniu od działalności Accenture Interactive, ale konkurencyjne agencje są do tego sceptycznie nastawione, dlatego decyzja o zrezygnowaniu z tej działalności nie jest dla nas niespodzianką.

 

Dołącz do dyskusji: Accenture rezygnuje z audytu mediów po sugestiach konkurencji o konflikcie interesów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ojciec adamczyk
to wszystko przez Programmatic
odpowiedź
User
Kto to taki?
A jeden taki z polskiego rynku, co żonę i brata skrupulatnie i wnikliwie sprawdzał, i często rzetelnie w przetargach wybierał a teraz nawet media klientom planuje, chwali się, że gotów jest przejąć klientów po Accenture i obiektywnie im doradzić, bez konfliktu interesów.
odpowiedź