Agora: 150 mln zł z prasy. „GW” i czasopisma w dół, „Metro” w górę

W I kwartale br. Agora ze sprzedaży egzemplarzowej i reklamowej dzienników i czasopism zarobiła 150,4 mln zł, o 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Jako jedyne wzrosły wpływy z reklam w bezpłatnym „Metrze”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Agory ze sprzedaży dzienników spadły w I kwartale br. o 9,1 proc., a ze sprzedaży reklam w nich - o 13,6 proc. Spółka uzasadnia to niższą sprzedażą egzemplarzową „Gazety Wyborczej” oraz spadkiem jej wpływów reklamowych, który wynika również z ograniczenia wydatków przez marketerów z branż pracy, finansów i sieci handlowych.

W I kwartale przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” wyniosły 50,4 mln zł (spadek o 18,6 proc. w skali roku), a wpływy z jej sprzedaży - 29,6 mln zł (spadek o 10,8 proc.). Ponieważ cennikowo „GW” zarobiła z reklam 142,4 mln zł (według Kantar Media - zobacz szczegóły), średnią wysokość rabatów udzielanych marketerom można wyliczyć aż na 65 proc. Udział „Gazety Wyborczej” w wydatkach na reklamę w dziennikach Agora szacuje na ok. 37 proc.

Za to przychody reklamowe bezpłatnego „Metra” zwiększyły się w skali roku o 11,3 proc. - do 6,9 mln zł, natomiast wynik operacyjny EBIT wzrósł z -0,3 do 0,6 mln zł. Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach według Agory wyniósł ponad 5 proc.

Prawie o połowę mniej niż przed rokiem Agora zarobiła z projektów specjalnych, których sprzedaż egzemplarzowa wyniosła 300 tys. wobec 600 tys. w I kwartale ub.r. Firma opublikowała 9 takich wydawnictw, o jedno mniej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBIT tego segmentu wzrósł o 83,3 proc., ale pozostał ujemny, wynosząc -0,2 mln zł.

Wyniki segmentu prasy codziennej Agory byłyby znacznie gorsze, gdyby nie usługi poligraficzne, które firma świadczy klientom zewnętrznym. Środki pozyskane na tej działalności wzrosły przez rok o prawie połowę, stanowiąc większość wpływów zaklasyfikowanych jako „pozostałe przychody”. A te przychody stanowią już jedną czwartą całych wpływów firmy z prasy codziennej.

grafika

Przychody segmentu czasopism Agory (spółka wydaje m.in. „Cztery Kąty”, „Logo”, „Avanti”, „Smart”, „Poradnik Domowy”, „Dziecko”) zmniejszyły się w skali roku o 10 proc., do kwoty 16 mln zł. Spadek wpływów ze sprzedaży egzemplarzowej firma wyjaśnia obniżeniem cen niektórych tytułów, a spadek przychodów reklamowych - zmniejszeniem wydatków przez marketerów z branż urody i pielęgnacji oraz żywności. Łączna sprzedaż magazynów Agory wyniosła 6,8 mln zł, a ich udział w wydatkach reklamowych w miesięcznikach - 9,5 proc.

grafika

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię