SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.

W I kwartale br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt” i „GW”.

Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. wpływy reklamowe gazet - cennikowe, bez autopromocji - wyniosły 458,1 mln zł, czyli 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Licząc z autopromocją, ten spadek jest minimalnie mniejszy. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 9,2 proc.

>>> Sprzedaż dzienników: „Gazeta Wyborcza” najmniej w historii

W czołówce zdecydowanie najbardziej w skali roku spadły przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 35,3 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,4 proc. mniej, „Gazeta Wyborcza” - 9,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5,8 proc. mniej.

>>> Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej „Głos Dziennik Pomorza”

Za to wpływy reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły o 12,8 proc., „Polski” (Polskapresse) - o 8 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 7,5 proc. Jeszcze większe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 18,6 i 25,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 27,1 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I-III 2012 I-III 2011
Gazeta Wyborcza 142 387 878 zł 157 091 008 zł
Polska 69 658 980 zł 64 494 769 zł
Fakt 45 134 165 zł 55 989 969 zł
Rzeczpospolita 34 780 814 zł 36 929 763 zł
Super Express 27 069 434 zł 25 170 317 zł
Metro 25 175 435 zł 21 221 886 zł
Dziennik Gazeta Prawna 12 410 000 zł 19 195 374 zł
Echo Miasta 11 298 817 zł 9 007 802 zł
Puls Biznesu 10 287 010 zł 9 115 936 zł
Gazeta Pomorska 8 598 858 zł 6 762 700 zł
monitorowane tytuły razem 458 123 899 zł 494 140 986 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 496 875 995 zł 529 615 763 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 38 752 096 zł 35 474 777 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety mniej z reklam: GW w dół o 10 proc. a „Fakt” o 20 proc.

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ANTY
GÓWNO WYBIÓRCZE TO JESZCZE ISTNIEJE?!
0 0
odpowiedź
User
zz
Jaki procent reklam wyborczej stanowią reklamy finansowane przez podatników, czyli WSZYSTKICH NAS?!!! Reklamy i ogłoszenia Agencji Mienia Wojskowego, ANR, samorządów, ministerstw itd. To jest ukryta dotacja dla ojca dyrektora Michnika. By żyło się lepiej...
0 0
odpowiedź
User
pi
Skoro Polska ma coraz większe wpływy reklamowe, to dlaczego na oddziałach szykują masowe zwolnienia?
0 0
odpowiedź
User
winnetou
Zwalniają? Bo Polska to ambitny wydawca. Celem są zawsze i równocześnie nie tylko wyższe przychody, ale i coraz niższe koszty. Ktoś zapewne obliczył, że jak koszty tak dalej będą spadać to w końcu spadną do zera, a z czasem to nawet będą ujemne. I staną się tym samym przychodami.

Oczywiście to miał być taki sobie żart, ale obawiam się czy przypadkiem nie podpowiadam nowej strategii tym Arcymistrzom Biznesu...
0 0
odpowiedź
User
Mozart
Axel traci - a było puszczać Skorupskiego i Ośmiałowskiego a wcześniej Lampard?
0 0
odpowiedź
User
Ubi
Bo to nie jest żadna Polska tylko Germany
0 0
odpowiedź
User
radzio
Pomorska -.- ŻAAAL ŻAL ŻAL kto te gówno jeszcze kupuje !?!?! toć z niej niczego się nie dowiesz, artykuły mają po 3 zdania a jak już są większe to są odgrzewane kotlety z Radia GRA czy innych mediów !!!!! Ta gazeta jest NAJGORSZA w całym kuj-pom zdecydowanie lepszy poziom mają np Tygodniki nowości co piątek - tam się czegoś dowiesz bo to co serwuje pomorska ( niby codziennie 1 strona informacji) to się nie nadaje do czytania ! A wyborcza to chyba info tylko ważne dla Torunia i Bydgoszczy serwuje...
0 0
odpowiedź
User
czytelnik
No własnie, skoro Polska ma takie wzrosty z reklam to dlaczego zwalniają ludzi na potęgę zamiast inwestować w zespół - rozwijać? Czemu nikt nie powie, że można tam kupić reklamę za tale ile kto da. Cennik nie istnieje. Najlepsze jest to, że cennikowo jest wzrost , ale realnie spadek. Nie mówiąc o spadku sprzedaży gazet. Przecież nikt realnie za mniejsze dotarcie nie zapłaci więcej
0 0
odpowiedź
User
ziomal
DGP wiadomo dlaczego traci, polityka zastraszania pracowników i cięcia kosztów na wszystkim odbije się jeszcze większą czkawką... oby tak dalej pani derektor...z drugą jeszcze lepszą...
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry