SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro: Koniec ery aukcji, czas na „kup teraz”

- Przyszłością Allegro są inwestycje w zakupy natychmiastowe, ponieważ właśnie tego oczekują od nas klienci - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.

Według najnowszych badań, „kup teraz” to ponad 80 procent spośród wszystkich ofert prezentowanych obecnie w serwisie Allegro.pl. - To znak czasów oraz zmieniającej się rzeczywistości, która nas otacza. Jeszcze 10 lat temu wśród klientów Allegro.pl dominowali mężczyźni, teraz są to również kobiety. Użytkownicy Allegro są zazwyczaj w wieku 19-24 lata. Liczby mówią same za siebie: statystyczny użytkownik naszego serwisu dokonuje średnio 4 zakupów miesięcznie, a użytkowników takich mamy ok. 15,5 miliona. Najpopularniejsze kategorie wśród klientów to: odzież/obuwie, dla dzieci, uroda, dom i ogród oraz motoryzacja. Wiemy, że dla internautów Allegro jest serwisem sprzedażowym pierwszego wyboru - mówi Katarzyna Kuśnierska.

Twórcy serwisu Allegro, który od środy (więcej na ten temat) można oglądać w zupełnie nowej odsłonie graficznej, są pewni, że e-commerce to przyszłość polskiego handlu. - Już w tym momencie udział polskiego e-commerce w rynku sprzedaży wynosi 4 procent. Jesteśmy pod tym względem na czwartym miejscu na świecie. Wyprzedzają nas tylko Czechy (5 procent), USA (10 procent) oraz Wlk. Brytania (11 procent). Ta działka ma w naszym kraju ogromny potencjał wzrostu - podkreśla Łukasz Nowak, dyrektor produktów platform transakcyjnych w Allegro.pl.

Nowak przyznaje, że nie zawsze dane liczbowe wyglądały tak dobrze. - Polski rynek e-commerce istotnie zaczął się zmieniać dopiero w 2012 roku. Właśnie wtedy zauważyliśmy, że w Polsce zaczęła się na dobre rozwijać sprzedaż wielokanałowa i firmy odważyły się oferować swoje produkty przez internet. Wcześniej obserwowaliśmy na tym rynku swoisty zastój - mówi Nowak.

Łukasz Nowak podkreśla jednocześnie, że coraz większą rolę w kanałach sprzedaży przez internet odgrywają obecnie urządzenia mobilne. - W styczniu 2013 roku ruch z urządzeń mobilnych w serwisie Allegro.pl wyniósł średnio 2,5-2,8 procent. To dla nas bardzo ważny znak i zamierzamy w tę działkę mocno zainwestować - podkreśla szef produktów platform transakcyjnych w Allegro.pl.

>>> Interaktywni chwalą nowe Allegro: lekko, czytelnie, jak w e-sklepie

Każdego miesiąca w Allegro.pl udostępnianych jest ok. 32,5 mln ofert, a w ciągu jednej minuty zawieranych jest średnio 380 transakcji.

Allegro.pl ma 15,5 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 70 tys. to firmy. W grudniu ub.r. Allegro.pl odwiedziło 10,44 mln użytkowników, którzy wykonali 4,66 mld odsłon (zobacz szczegółowe dane z Megapanelu PBI/Gemius). 

Dołącz do dyskusji: Allegro: Koniec ery aukcji, czas na „kup teraz”

58 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Allegrowicz
Otoz kobiecino mylisz sie zupelnie - to jest portal aukcyjny a nie sklep internetowy. Wielu sprzedajacych nie ma nawet pojecia ile dana rzecz jest warta i dopiero licytacja weryfikuje jego oczekiwania. Ale co ty mozesz na ten temat wiedziec jak dla ciebie zakupy na Allegro ograniczaja sie do kupna bialych kozaczkow...
0 0
odpowiedź
User
???
A to dobre... Kobieto z jakiej choinki się urwałas i w jakim świecie żyjesz, że pleciesz takie bzdury ???
0 0
odpowiedź
User
deratyzator
Allegro ośmiesza się gdy babsztyle wypowiadają się w temacie o którym nie mają pojęcia, a idioci jeszcze jej płacą za całkowita ignorancję. "Kup teraz" działa w sytuacjach szybkich zakupów lub atrakcyjnej ceny. Wcześniej zawsze poziom cen mądrzy weryfikują przez licytację. To licytacje są niezbędnymi składnikami przyciągające kupujących. Również sposobem pozbycia się niepotrzebnych przedmiotów lub np niekompletnych czy uszkodzonych.
0 0
odpowiedź