“Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce

“Angora” i “Newsweek” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem zestawienia jest bez zmian “Tele Tydzień”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,76 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,31 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,98 proc. respondentów (spadek o 1,10 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,51 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,98 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,13 pkt. proc.   Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,91 proc. czytelników, więcej o 0,14 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,72 proc. do 6,71 proc. Dało mu to jednak awans z pozycji 8. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 6,97 proc. do 6,41 proc.   

 

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,90 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,48 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 14,93 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,62 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,39 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

   Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków i w okresie od sierpnia 2011 do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online