Animowany taniec w spocie promującym polską prezydencję w UE (wideo)

Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprezentowało animowany spot promujący objęcie przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Filmik - oparty na motywie tańca - wyprodukowało studio Platige Image, a wyreżyserował Tomasz Bagiński.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Spot promujący objęcie przez Polskę w Radzie Unii Europejskiej to animacja pokazująca taniec, który jest katalizatorem różnych przemian. I tak zmienia się bohaterka: zamyśloną i nieco apatyczną kobietę z początku zastępuje dynamiczna i zmysłowa tancerka. Zmienia się też otoczenie - zimna, miejska architektura biurowa (budynki, ławki, drzewa) dosłownie unosi się w powietrzu i wiruje w takt walca, by wrócić pod koniec filmiku w nieco innym układzie. Wreszcie zmienia się też towarzystwo pary bohaterów - w finałowej scenie widzimy grupę kilkudziesięciu osób tańczących razem z nimi.

Spot ma symbolizować spotkanie różnych kultur i narodów, które są podstawą istnienia Unii Europejskiej. - Film posłuży popularyzacji wiedzy na temat polskiej prezydencji i naszego zaangażowania w integrację europejską oraz prezentacji Polski jako kraju nowoczesnego, rozwijającego się i innowacyjnego - opisuje Mikołaj Dowgielewicz pełnomocnik rządu ds. polskiej prezydencji.

Obszerniej symbolikę spotu wyjaśnia jego reżyser Tomasz Bagiński. - To Polak jest inicjatorem zdarzeń w filmie i to on dokonuje przemiany rzeczywistości. Ponieważ poruszamy się w obszarze symboli, alegorii i dosyć poetyckich skojarzeń naturalnym sposobem pokazania tej przemiany, ale także samej idei prezydencji był taniec. Europa jest w naszym filmie piękną kobietą zamkniętą w chłodnej, dość zachowawczej architektonicznie przestrzeni. Przestrzeń jest również solidnie, choć trochę przyziemnie zaprojektowana. Europa w pierwszych ujęciach filmu jest bardzo piękna, ale trochę brakuje jej życia. W luce pomiędzy budynkami pojawia się sylwetka mężczyzny. To w naszym filmie symbol Polski. Ten nowy bohater wciąga Europę do tańca i w ten sposób ożywia zarówno ją jak i otaczającą architekturę, prowadza w życie. Na końcu filmu, choć pozornie opuszczamy to samo miejsce, to na twarzy naszej bohaterki, Europy budzi się cień uśmiechu, światło w przestrzeni jest dużo cieplejsze i bardziej pozytywne - opisuje.

Spot pod kierownictwem Bagińskiego stworzyło ponad 20 artystów i grafików współpracujących z Platige Image. Prace nad filmem trwały około 9 miesięcy - od storyboardu po finalną wersję w 3D stereo. Choreografię tańca bohaterów przygotował Agustin Egurrola, natomiast muzykę skomponował Adam Skorupa, wykorzystując zmodyfikowany nieco walc wiedeński, który uwspółcześnił, dodając elementy typowe dla muzyki rozrywkowej.

- Chcieliśmy by muzyka łączyła w sobie elementy typowe dla wspólnoty europejskiej, Polski oraz współczesnej kultury popularnej - tłumaczy Skorupa. - Walc to jeden z najbardziej europejskich tańców, elementy fortepianu dodają mu nieco chopinowskiej nuty, a współczesna dynamika przywołuje nowoczesne utwory taneczne – dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej