SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Animowany taniec w spocie promującym polską prezydencję w UE (wideo)

Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprezentowało animowany spot promujący objęcie przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Filmik - oparty na motywie tańca - wyprodukowało studio Platige Image, a wyreżyserował Tomasz Bagiński.

Spot promujący objęcie przez Polskę w Radzie Unii Europejskiej to animacja pokazująca taniec, który jest katalizatorem różnych przemian. I tak zmienia się bohaterka: zamyśloną i nieco apatyczną kobietę z początku zastępuje dynamiczna i zmysłowa tancerka. Zmienia się też otoczenie - zimna, miejska architektura biurowa (budynki, ławki, drzewa) dosłownie unosi się w powietrzu i wiruje w takt walca, by wrócić pod koniec filmiku w nieco innym układzie. Wreszcie zmienia się też towarzystwo pary bohaterów - w finałowej scenie widzimy grupę kilkudziesięciu osób tańczących razem z nimi.

>>> Wystartowała strona internetowa polskiej prezydencji





>>> Góral pod Giewontem w doodle Google na polską prezydencję

Spot ma symbolizować spotkanie różnych kultur i narodów, które są podstawą istnienia Unii Europejskiej. - Film posłuży popularyzacji wiedzy na temat polskiej prezydencji i naszego zaangażowania w integrację europejską oraz prezentacji Polski jako kraju nowoczesnego, rozwijającego się i innowacyjnego - opisuje Mikołaj Dowgielewicz pełnomocnik rządu ds. polskiej prezydencji.

Obszerniej symbolikę spotu wyjaśnia jego reżyser Tomasz Bagiński. - To Polak jest inicjatorem zdarzeń w filmie i to on dokonuje przemiany rzeczywistości. Ponieważ poruszamy się w obszarze symboli, alegorii i dosyć poetyckich skojarzeń naturalnym sposobem pokazania tej przemiany, ale także samej idei prezydencji był taniec. Europa jest w naszym filmie piękną kobietą zamkniętą w chłodnej, dość zachowawczej architektonicznie przestrzeni. Przestrzeń jest również solidnie, choć trochę przyziemnie zaprojektowana. Europa w pierwszych ujęciach filmu jest bardzo piękna, ale trochę brakuje jej życia. W luce pomiędzy budynkami pojawia się sylwetka mężczyzny. To w naszym filmie symbol Polski. Ten nowy bohater wciąga Europę do tańca i w ten sposób ożywia zarówno ją jak i otaczającą architekturę, prowadza w życie. Na końcu filmu, choć pozornie opuszczamy to samo miejsce, to na twarzy naszej bohaterki, Europy budzi się cień uśmiechu, światło w przestrzeni jest dużo cieplejsze i bardziej pozytywne - opisuje.

>>> Sopot stolicą Europy podczas polskiej prezydencji


>>> Zdecydowana większość Polaków uważa, że prezydencja poprawi nasz wizerunek

Spot pod kierownictwem Bagińskiego stworzyło ponad 20 artystów i grafików współpracujących z Platige Image. Prace nad filmem trwały około 9 miesięcy - od storyboardu po finalną wersję w 3D stereo. Choreografię tańca bohaterów przygotował Agustin Egurrola, natomiast muzykę skomponował Adam Skorupa, wykorzystując zmodyfikowany nieco walc wiedeński, który uwspółcześnił, dodając elementy typowe dla muzyki rozrywkowej.

- Chcieliśmy by muzyka łączyła w sobie elementy typowe dla wspólnoty europejskiej, Polski oraz współczesnej kultury popularnej - tłumaczy Skorupa. - Walc to jeden z najbardziej europejskich tańców, elementy fortepianu dodają mu nieco chopinowskiej nuty, a współczesna dynamika przywołuje nowoczesne utwory taneczne – dodaje.

Dołącz do dyskusji: Animowany taniec w spocie promującym polską prezydencję w UE (wideo)

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
at
jestem bardzo rozczarowana - wyglada to jak testymonial do tanca z gwiazdami... nikt nie dostrzeze symboli bo sa nieco naciagane - trzeba wziac pod uwage grupe docelowa! to, co sprawdza sie w stylistyce katedralnej nie sprawdza sie w przasno/miejskim filmiku - bo tak mozna tylko go okreslic- jakosc razi - a wlasciwie jej brak!
odpowiedź
User
w sloju
Nie podoba mi się. Wogóle do mnie nie przemawia. Tancerze też dziwnie sztywni. I co jeszcze dziwniejsze reklamę robiła drużyna Bagińskiego. Może był za mały budżet, a że zdecydowano się na Platige Image to trzeba było trochę płacić. Więc reklama została odwalona w ramach budżetu.
Jedynie reklama spójna jest z logiem polskiej prezydencji, które jest jeszcze gorsze.
odpowiedź
User
tyczyński
słodkie....
odpowiedź