Apple chce zbierać dane z kart płatniczych użytkowników, żeby targetować reklamy

Koncern Apple opatentował nową technologię prezentowania treści reklamowych, które mają być dostosowane do możliwości finansowych odbiorców. System może lepiej targetować reklamy, ale rodzi pytania o ochronę prywatności użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

We wniosku złożonym w urzędzie patentowym Apple wyjaśnia, że planowany system pozwoli lepiej niż do tej pory dostosować przekaz do konkretnych adresatów. Mechanizm ma zbierać informacje dotyczące finansów użytkownika (między innymi z kart kredytowych i debetowych) i na podstawie tego wyświetlać reklamy takich produktów, na które będzie stać odbiorcę.

W założeniach rozwiązanie opracowane przez Apple pozwoli na bardziej precyzyjne niż dotąd targetowanie reklam, a dzięki niemu marketerzy i sprzedawcy dotrą do tych klientów, na których najbardziej im zależy. We wspomnianej aplikacji patentowej Apple zapewnia, że wrażliwe dane będą odpowiednio chronione, a użytkownicy będą odbierali mniej reklam, które ich nie interesują. Poza tym stosowanie systemu ma być opcjonalne i pozwalać użytkownikowi na dezaktywację mechanizmu.

Pomimo tego planowane rozwiązanie budzi wątpliwości ekspertów zajmujących się kwestiami prywatności i ochrony danych osobowych. Według ich opinii, na które powołuje się serwis Mashable system Apple’a zbyt głęboko ingeruje w poufne informacje finansowe dotyczące konkretnych osób i nie wiadomo w jaki jeszcze sposób te dane mogłyby zostać wykorzystane.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/apple-z-10-7-mld-usd-zysku-sprzedaz-iphone-ow-i-komputerow-mac-w-gore-brak-danych-o-apple-watch ##

Przeciwnicy rozwiązania przypominają także, że Tim Cook, szef Apple kilkakrotnie w przeszłości wypowiadał się krytycznie o firmach, które zbyt dokuczliwie śledzą poczynania użytkowników. - Te firmy próbują zbierać wszystkie informacje, jakie tylko mogą po to, by później na nich zarabiać - stwierdził Cook w tym roku podczas jednej z konferencji dla partnerów handlowych. - W Apple sądzimy, że takie postępowanie jest złe. I nie chcemy być jedną z takich firm - zastrzegał Cook.

Na razie nie wiadomo na jakim etapie znajduje się nowy projekt reklamowy Apple’a i kiedy może zostać wprowadzony na rynek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa