SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ATM Grupa ze wzrostem przychodów i zysku, Netflix i Viaplay wypełniły lukę po ATM Rozrywka

W ub.r. ATM Grupa mimo zamknięcia kanału ATM Rozrywka osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,1 proc. do 131,45 mln zł, a udział produkcji programów, seriali i filmów we wpływach zwiększył się z 70,4 do 87,2 proc. Zysk netto spółki poszedł w górę z 10,46 do 14,5 mln zł.

Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy, fot. Jacek Poremba / materiały prasoweAndrzej Muszyński, prezes ATM Grupy, fot. Jacek Poremba / materiały prasowe

Wpływy ATM Grupy z realizacji seriali, programów telewizyjnych i filmów poszły w górę rok do roku z 81,79 do 114,67 mln zł.

- Ubiegłoroczne dane pokazują, że szybko wróciliśmy na ścieżkę stabilnego wzrostu. W dużej mierze przyczyniła się do tego dywersyfikacja portfela Klientów i obszarów generujących przychody, dzięki której mogliśmy postawić w tym trudnym okresie na te działania biznesowe, które w najmniejszym stopniu powodowały ryzyko i zagrożenie - stwierdził prezes firmy Andrzej Muszyński w liście do akcjonariuszy.

Przypomniał, że firma od kilku lat realizuje produkcje premium, m.in. seriale „W głębi lasu” i „Zachowaj spokój” dla Netflixa (niedawno platforma zapowiedział kolejny serial produkcji ATM Grupy - „Lovezone”).

Ponadto ATM Grupa w swoim warszawskim kompleksie wybudowała studio dla platformy streamingowej Viaplay, obecnej u nas od sierpnia ub.r., jest też jej partnerem w zakresie produkcji seriali.

- Podjęliśmy rozmowy z kolejnymi światowymi gigantami zainteresowanymi oryginalną polską produkcją i mamy nadzieję, że produkcja kilku programów premium rocznie będzie stałym elementem działania ATM Grupy - dodał Muszyński.

Ogółem w ub.r. na 45 antenach emitowanych było 60 seriali i programów zrealizowanych przez ATM Grupę, łącznie pokazano ponad 700 godzin premierowych treści.

Bez ATM Rozrywki 13 mln zł mniej z reklam

Przychody ATM Grupy ze sprzedaży licencji, opcji i tantiem zmalały z 14,44 do 10,43 mln zł, w zeszłorocznej kwocie są to m.in. wpływy z licencji do filmu „Jak zostać gwiazdą” dla Netflixa (w ramach tzw. drugiego okna), do  drugiego sezonu programu „Kryminalne akta inspektor Biskupskiej” dla CBS Reality oraz nowego serialu „Cień” dla Polsatu.

Wpływy z wynajmu sprzętu i lokali (m.in. na potrzeby spektakli teatralnych) wzrosły z 3,3 do 3,68 mln zł.

W lutym ub.r. ATM Rozrywka musiała zakończyć emisję, ponieważ Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie przedłużyła jej naziemnej koncesji. W konsekwencji całoroczne przychody reklamowe kanału skurczyły się z 16,71 do 2,67 mln zł.

ATM Grupa nie traci nadziei na odzyskanie koncesji naziemnej, wiosną ub.r. Wojewódzki Sąd Administracyjny przychylił się do jej skargi, przy czym KRRiT zapowiedziała apelację. - Intencją zarządu jest wznowienie nadawania tak szybko, jak tylko sprawa koncesji zostanie pozytywnie rozstrzygnięta. Spółka utrzymuje niezbędne zasoby, które umożliwią jej rozpoczęcie nadawania bezzwłocznie po przyznaniu koncesji i ponosi koszty z tym związane, jednocześnie nie generując przychodów z tego tytułu - zaznaczono w sprawozdaniu.

- W zakresie rozwoju technologii i usług, chciałem wskazać na bardzo udany start spółki postprodukcyjnej Black Photon, która już kontrybuuje do wyniku Grupy oraz dobrze przyjętą przez rynek inwestycje w spółkę ATM Virtual, świadczącą usługi w zakresie produkcji w  technologii virtual reality. Inwestycje w spółki i ludzi, budujące pozycje ATM Grupy na rynku, pozostają jednym z naszych priorytetów - dodał Andrzej Muszyński.

Przychody krajowe ATM Grupy wzrosły ze 105,61 do 115,39 mln zł, a te z zagranicy - z 10,63 do 16,06 mln zł.

Zysk operacyjny firmy zwiększył się z 12,16 do 17,78 mln zł, a zysk netto - z 10,46 do 14,5 mln zł.

W połowie kwietnia ATM Grupa poinformowała o dokonaniu odpisu w kwocie 6,3 mln zł dotyczącego pożyczek udzielonych spółce FM Aldentro, co obniżyło zeszłoroczny zysk brutto i netto o 6,3 mln zł.

Na początku kwietnia zarząd ATM Grupy zaproponował, żeby firma w br. wypłaciła akcjonariuszom 16,86 mln zł dywidendy, po 20 groszy na akcję. Rada nadzorcza pozytywnie oceniła tę rekomendację, ostateczną decyzję podejmie walne zgromadzenie.

Największym akcjonariusze ATM Grupy jest luksemburska spółka Kurzewski Investment, której właścicielami są Tomasz Kurzewski i Dorota Michalak-Kurzewska - ma walory stanowiące 40,01 proc. kapitału i 52,87 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Kolejni akcjonariusze to Zygmunt Solorz (ma akcje stanowiące 17,42 proc. kapitału i 13,69 proc. głosów na walnym zgromadzeniu), OFE Nationale-Nederlanden (9,94 proc. kapitału, 7,81 proc. głosów na walnym) oraz TFI PKO (7,52 proc. kapitału, 5,91 proc. głosów na walnym).

Dołącz do dyskusji: ATM Grupa ze wzrostem przychodów i zysku, Netflix i Viaplay wypełniły lukę po ATM Rozrywka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Burek czarny
Nie ma ATM niby Rozrywka a w jej miejsce jest tak samo mierna Antena - TV siebie nic nie warte
odpowiedź
User
ed
Za nadawanie takiego syfu jak ATM Rozrywka powinien być kryminał!
odpowiedź