WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

ING promuje pożyczkę online kampanią „To jest życie, to ułatwiamy” (wideo)

Gorący temat

Programy Charliego Rose’a zawieszone, osiem współpracowniczek zarzuca dziennikarzowi molestowanie

3

Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)

2017-11-14 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W trzech kwartałach br. największym reklamodawcą wśród banków był ING Bank Śląski. Największy wzrost wydatków odnotowały w tym okresie Nest Bank i BGŻ  BNP Paribas. Banki przez dziewięć miesięcy br. ograniczyły nakłady reklamowe na wszystkie media, w największym stopniu na radio.

Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)

W okresie od stycznia do września br. banki przeznaczyły na reklamy w mediach pozainternetowych 668,4 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 12,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Zdecydowaną większość swoich budżetów (niemal 80 proc.) ulokowały w telewizji. Wydatki na reklamę tv wyniosły w omawianym okresie 463,3 mln zł, czyli 7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugą najczęściej wybieraną formą reklamy była ta na antenie radiowej. W stacjach radiowych banki wydały przez dziewięć miesięcy tego roku blisko 93 mln zł. Było to jednak 34,6 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Redukcja budżetów na reklamę radiową była najwyższa w porównaniu z ograniczeniem wydatków na inne media.

Wydatki na reklamy w magazynach spadły o 18,6 proc. do 28,9 mln zł, a na reklamę w gazetach – o 131 proc.- do 22 mln zł.

Outdoor na działaniach reklamowych banków zarobił w omawianym okresie 27,9 mln zł (5,2 proc. mniej niż przed rokiem), kina - 32,5 mln zł (3,6 proc. mniej) a indoor - 734,7 tys. zł (11,8 proc. mniej).

Wydatki reklamowe banków w podziale na media

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

Telewizja

497 940 437 zł

463 286 527 zł

-7

Radio

142 261 752 zł

92 997 115 zł

-34,6

Gazety

25 359 290 zł

22 032 032 zł

-13,1

Magazyny

35 486 272 zł

28 877 872 zł

-18,6

Outdoor

29 465 093 zł

27 943 453 zł

-5,2

Kina

33 702 967 zł

32 488 304 zł

-3,6

Indoor

832 800 zł

734 700 zł

-11,8

razem

765 048 611 zł

668 360 003 zł

-12,6

Największym wśród banków reklamodawcą w trzech kwartałach br. jest ING Bank Śląski. Na reklamy w tradycyjnych mediach przeznaczył 85,2 mln zł i utrzymał pozycję lidera, mimo spadku wydatków o 7,3 proc. w skali roku.

Drugi w zestawieniu mBank zwiększył nakłady reklamowe o 7,9 proc. (do 74,5 mln zł), a trzeci Bank Millennium przeznaczył w tym roku 5,4 proc. więcej (64,5 mln zł).

Kolejne miejsce zajął BGŻ BNP Paribas z wydatkami w wysokości 57,3 mln zł, wyższymi rok do roku o 21,6 proc.

Największą dynamikę wydatków reklamowych ma Nest Bank, który przez trzy kwartały br. wydał na reklamy 43,8 mln zł wobec 5,4 tys. zł w tym samym okresie ub.r. Warto jednak podkreślić, że bank ten zadebiutował na polskim rynku jesienią ub.r.

Najwięksi reklamodawcy wśród banków (TOP5)

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

ING BANK ŚLĄSKI

91 970 897 zł

85 249 559 zł

-7,3

MBANK

69 011 552 zł

74 469 590 zł

7,9

BANK MILLENNIUM

61 185 841 zł

64 487 808 zł

5,4

BANK BGŻ BNP PARIBAS

47 179 871 zł

57 348 075 zł

21,6

NEST BANK

5 400 zł

43 814 469 zł

 

wszystkie banki

765 048 611 zł

668 360 003 zł

-12,6

Autor: bg

Wiecej informacji: wydatki reklamowe, banki, ING Bank Śląski, BGŻ BNP Paribas, Nest Bank, kantar media

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia