Banki w 2012 r. mniej na reklamę. Liderem PKO BP

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamy usług bankowych były o 11,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Lider rynku PKO BP zmniejszył swój budżet, za to kolejne w zestawieniu ING i Alior Bank - wyraźnie zwiększyły.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe PKO BP (bez internetu) były w ub.r. o 19,1 proc. niższe niż w 2011 roku, kiedy w kampaniach banku pojawił się Szymon Majewski, czemu towarzyszył rekordowo duży budżet marketingowy. W 2012 roku były gwiazdor TVN nadal dominował w komunikacji PKO - wystąpił łącznie w 10 kampaniach. Reklamową ofensywę bank przeprowadził jesienią (w drugim półroczu wydał na reklamę 16,5 mln zł więcej niż w pierwszym), kiedy Majewski reklamował kolejno pożyczkę gotówkową Mini Ratka (przeczytaj więcej i zobacz spot), Szkolne Kasy Oszczędnościowe (obejrzyj reklamę), Konto dla Młodych (zobacz to) i Konto za Zero (obejrzyj to), a szefowie dużych firm w dwóch kampaniach promowali bankowość korporacyjną w PKO (więcej na ten temat).

Z kolei ING Bank Śląski cennikowo przeznaczył na reklamę 34,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a Alior Bank - 54,2 proc. więcej. Reklamy ING z pierwszej połowy roku rozgrywały się w WiFi Expressie i promowały bankowość internetową, a w drugiej połowie roku pokazywały sceny z życia rodzinnego, promując kredyt gotówkowy i konto. Marek Kondrat zszedł na drugi plan, a na pierwszym pojawili się w kolejnych kampaniach Beata Tyszkiewicz, Jacek Braciak, Edyta Górniak, Adam Woronowicz i Agata Kulesza, która występuje też w emitowanej obecnie reklamie (przeczytaj więcej i obejrzyj ją). Alior Bank pozostał przy reklamach z charakterystycznymi dżentelmenami w melonikach. Duży wzrost jego cennikowych wydatków reklamowych można uzasadniać kosztami kampanii wprowadzającej na rynek Alior Sync, która rozpoczęła się w czerwcu, a jej głównym bohaterem był ninja (przeczytaj więcej i zobacz spot).

Budżet marketingowy BZ WBK zmalał w skali roku o 6,3 proc. W ostatnich latach bank postawił w swoich reklamach na zagranicznych aktorów. W ub.r. był to Chuck Norris (który promował oferowane przez WBK kredyty), a w 2011 roku - Antonio Banderas.

Natomiast cennikowe wydatki reklamowe Banku BGŻ były aż 64,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wiosną ub.r. bank rozpoczął pierwszą z kilku kampanii, której bohaterkami były animowane wiewiórki, promujące konto i pożyczkę (obejrzyj jeden z tych spotów). Ponadto reklamował swój bank internetowy BGŻOptima (więcej o tej kampanii).

Mocno ograniczyły za to budżety reklamowe banki, których marki w efekcie fuzji zniknęły lub znikną w najbliższym czasie w rynku. Polbank EFG cennikowo wydał na reklamę 19,8 mln zł, czyli zaledwie 34,9 proc. tego co w 2011 roku. Ostatnia duża kampania banku z udziałem Justyny Kowalczyk była prowadzona w lutym i marcu ub.r. (przeczytaj więcej). Natomiast obecnie Kowalczyk reklamuje już rozpoczynający działalność Raiffeisen Polbank (więcej o tej kampanii).

Z kolei cennikowe wydatki reklamowe Kredyt Banku wyniosły w ub.r. 18,4 mln zł, a więc o 59,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiosną bank przeprowadził ostatnią kampanię z Wojciechem Mannem i Krzysztofem Materną (obejrzyj tę reklamę). W połowie roku Kredyt Bank został kupiony przez Santander Consumer Bank, właściciela BZ WBK, a w grudniu zgodę na transakcję na polskim rynku wydała Komisja Nadzoru Finansowego. Po wchłonięciu przez BZ WBK marka Kredyt Bank przestanie istnieć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online