SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki z mniejszymi wydatkami reklamowymi, mBank liderem przed ING i PKO BP

Wydatki reklamowe banków były w pierwszej połowie br. mniejsze niż przed rokiem. Sektor więcej inwestował we wsparcie w radiu, na outdoorze i w kinach kosztem telewizji i prasy. Najwięcej wydał mBank, który przegonił reklamowo ING Bank Śląski.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w pierwszej połowie br. banki cennikowo wydały na reklamy w media pozainternetowych 614,9 mln zł, a więc blisko 6 proc. mniej niż przed rokiem.

Zdecydowanie ograniczyły swoją obecność reklamową w dziennikach, telewizji i magazynach. Wydatki w gazetach spadły o 30,3 proc. (do 21 mln zł), o 13,6 proc. w telewizji (do 414 mln zł) i o 10,1 proc. w magazynach (do 33 mln zł).

Więcej niż rok wcześniej na reklamach firm z sektora bankowego zarobiły natomiast radio, outdoor, kina i indoor. Radio zarobiło na emisji takich spotów 71,4 mln zł (wzrost o 57,3 proc.), a firmy reklamy zewnętrznej - 41,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.). W kinach bankowcy zostawili 33,8 mln zł (wzrost o 31,8 proc.), a na reklamę indoorową przeznaczyli 537,2 tys. zł (93,8 proc. więcej).

Wydatki banków na reklamy w mediach (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Telewizja

479 328 852 zł

413 998 298 zł

-13,6

Radio

45 355 564 zł

71 362 859 zł

57,3

Gazety

30 137 019 zł

21 003 147 zł

-30,3

Magazyny

36 679 881 zł

32 961 793 zł

-10,1

Outdoor

35 492 475 zł

41 238 481 zł

16,2

Kina

25 680 659 zł

33 841 061 zł

31,8

Indoor

277 130 zł

537 200 zł

93,8

Razem

652 951 580 zł

614 942 839 zł

-5,8


Najwięcej w minionym półroczu na reklamy w tradycyjnych mediach wydał mBank. Było to 65,1 mln zł  czyli 33,3 proc. więcej niż rok temu. mBank aktualnie prowadzi kampanię, w której promuje się wspólnie z AXA, zachęcając do zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych. W czerwcu w kampanii pod hasłem „Liczą się efekty” promował usługi dla firm, zaś w maju akcją „#mądremyki” wspierał mobilne konto internetowe.

Zwiększając wydatki marketingowe, mBank awansował na pozycję lidera reklamowego, spychając w dół ING Bank Śląski, który przeznaczył w tym roku na wsparcie swoich usług i produktów 54,9 mln zł, o 21,6 proc. mniej niż przed rokiem. W czerwcu ING kampanią z udziałem Agaty Kuleszy w roli taksówkarki reklamował konto oszczędnościowe.

Trzecim największym bankowym reklamodawcą pierwszego półrocza br. jest PKO Bank Polski, który wydał 52,4 mln zł, 25,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ostatnią kampanią PKO BP promował wakacje kredytowe z Mini Ratką. Z kolei na początku czerwca bank zachęcał do skorzystania z usług pozwalających oszczędzać na emeryturę.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych wśród banków

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

MBANK

48 884 864 zł

65 173 810 zł

33,3

ING BANK ŚLĄSKI

70 036 743 zł

54 922 984 zł

-21,6

PKO BP

41 740 666 zł

52 394 196 zł

25,5

Dołącz do dyskusji: Banki z mniejszymi wydatkami reklamowymi, mBank liderem przed ING i PKO BP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl